Második napja tart a brit mobilkrízis

Vágólapra másolva!
A második legnagyobb brit mobilszolgáltató, az O2 számos ügyfele képtelen telefonálni vagy SMS-t küldeni, vagy internetezni egy súlyos hálózati hiba miatt. A leállás szerdán kezdődött, de csütörtökre sem tudták teljesen elhárítani.
Vágólapra másolva!

Az O2 mobilcég mintegy 23 millió előfizetővel rendelkezik, akik közül sokan szerdán dél tájban azt tapasztalták, hogy sem telefonálni, sem pedig internetezni nem tudnak mobiltelefonjaikkal. A cég egyelőre nem közölte, hogy a kiesés pontosan hány ügyfelet érint, de valószínűleg ezres nagyságrendű lehet ezek száma.

A BBC-nek az O2 úgy nyilatkozott, hogy nem földrajzi alapú a probléma, tehát nem egyes városok vagy régiók számára elérhetetlenek a szolgáltatások, hanem a tartózkodási helyüktől függetlenül érinthet előfizetőket.

A társaság honlapján lévő információk szerint az O2 beszédhívások és SMS-ek továbbítását végző 2G-s hálózatának helyreállításra csütörtökre megtörtént. Jelenleg a 3G-s adatszolgáltatások helyreállításán dolgoznak a társaság munkatársai. Ennek várható befejezéséről nincs információ, a cég azt javasolja a szolgáltatási hibákat tapasztaló ügyfeleinek, hogy kapcsolják ki és be telefonjaikat, sok esetben a mobilhálózatra való újra kapcsolódás megoldja a problémákat.