Figyeli a vevőket a high-tech próbababa

eyesee próbababa
Vágólapra másolva!
Méregdrága ára miatt egyelőre csak egy luxusboltban alkalmazzák azt a high-tech próbababát, amely beépített digitális kamerájával megfigyeli, hogy a kirakatban kik nézték meg alaposabban a rajta lévő ruhadarabot.
Vágólapra másolva!

Az EyeSee Mannequin nevű intelligens figurákat a különleges kirakati bábukat gyártó olasz Almax cég dobta piacra. A Bloomberg amerikai üzleti lapnak a cég vezetője úgy nyilatkozott, hogy eddig néhány tucatot adtak el az egyébként elég drága, négyezer euróba, vagyis több mint egymillió forintba kerülő próbababákból.

Ezek egyik szemébe egy digitális kamerát építenek, a baba pedig egy arcfelismerő szoftvert futtató számítógéphez kapcsolódik. A kirakatban lévő baba ennek segítségével folyamatosan rögzíteni tudja azt, hogy az üzlet előtt bámészkodók közül kik nézték meg alaposan a rajta lévő ruhákat.

Forrás: almax

A beépített kamerával az intelligens próbababa adatokat gyűjt, a szoftver ugyanis azt rögzíti, hogy milyen nemű, korú és etnikai hovatartozású emberek érdeklődését keltették fel a ruhák. Az adatokat a ruhagyártók a kollekciók népszerűsítésénél tudják felhasználni, de a szoftver elemzésével az is kimutatható, hogy egy adott napon hányan keresnek fel egy boltot, és mikor vannak ott a legtöbben.A kamerával felszerelt babákat egy éve árusítja az olasz cég, ezeket egyelőre három európai országban, illetve egy amerikai üzletben használják. Sokak szerint az ilyen jellegű adatgyűjtés etikailag vitatható, bár az Almax fejlesztői hangsúlyozták, hogy az adatgyűjtést anonim módon végzi a készülék.

Az Almax cég munkatársai viszont már azt tesztelik, hogy fülekkel, pontosabban mikrofonokkal szerelnék fel az EyeSee próbababákat, hogy így gyűjtsenek adatokat arról, hogy egy adott kollekcióról elismerően, vagy inkább negatívan nyilatkoznak az egymással fecsegő bámészkodók.