Penchina a május 2-án megrendezésre kerülő Budapest Bank Startupverseny egyik zsűrijeként látogat Magyarországra. A befektető többek között a LinkedIn, a Yelp és a PayPal számára is nyújtott támogatást, valamint az eBay alelnöke és a Wikia vezérigazgatója volt korábban. Kérdésünkre elmondta, hogy a zsűrizés folyamán leginkább a startup mögött álló csapatot, az ötletet és a lendületet nézi majd, de szerinte az ötletnek sem kell feltétlenül egyedinek lennie. Penchina szerint egy korábban kidolgozott ötletet jobban kivitelezve is lehet érvényesülni a meglehetősen kompetitív piacon, a startupok sikere hetven százalékban a szerencsén múlik.
Amerikában könnyebb a startupoknak
"A startupok felemelkedésének az amerikai és európai üzleti kultúrában lévő különbség is oka. Európában kevesebb a nagy kockázatokat vállaló, saját vagyonát kockáztató üzleti angyal, a kockázatitőke befektetők pedig túlságosan nagy megtérülést várnak" - mondta Penchina. Sokat segít az Egyesült Államok befektetőinek a nyelvi és gazdasági egység, illetve az, hogy az Államokban sokkal nagyobb persztízst jelent ilyesmivel foglalkozni.
Arra a kérdésre, hogy a mostani felvásárlások okozhatnak-e problémát a cégeknek, Penchina úgy válaszolt, hogy véleménye szerint a mostani milliós felvásárlások inkább a tehetségek megszerzésére irányultak, semmint a technológiára, így nem feltétlenül érdekes, hogy a felvásárolt alkalmazás hogyan működik. Az ilyen akvizícióknál inkább jelenthet problémát a startup csapata, akik közül sokan nem tudnak beilleszkedni a nagyvállalati környezetbe.
Nincs vállalkozási divat
Gil Penchina szerint nincsenek kiemelt fejlesztési területek: mindegy, hogy egy csapat 3D-nyomtatással foglalkozik vagy egy jó mobilos ötlettel rendelkezik, mindkettő versenyképes lehet. A befektetők úgysem aszerint válogatnak a startupok között, hogy abban az évben mi a divat.
A konferencián a zsűrizés mellett Penchina előadóként is fellép, ahol a Szilícium-völgyi startupkultúráról beszél, illetve megosztja tapasztatalatait, tippjeit a vállalkozókkal és befektetőkkel egyaránt. A Penchina által is zsűrizett startupok legjobbja végül személyesen is tanácsot kaphat a befektetőtől ahhoz, hogy sikerre vigye vállalkozását. A nehezebb helyzet ellenére is biztosan sikerül majd további magyar vállalkozásoknak megjelenni a nemzetközi porondon. A Ustream és a Prezi példája már igazolta, hogy nem kell feltétlenül Kaliforniába születni a világsikerhez.