Távrepülő rekordra épít gépet a Boeing

Vágólapra másolva!
Megszakítás nélkül is átrepülhetőek lesznek a legnagyobb távolságok a Boeing új kétmotoros repülőgépén.
Vágólapra másolva!

Saját jelenlegi távolsági rekordját akarja megdönteni az amerikai Boeing népszerű 777 jelű gépcsaládjának új tagjával. A cég 2006-ban vette át a leghosszabb leszállás nélküli repülésre képes utasszállító címet az addigi csúcstartó európai Airbus A340-500-tól, megdöntve az akkori 9000 tengeri mérföldes, azaz több mint 16 ezer kilométeres rekordot.

A jelenlegi csúcstartó 777-200LR forrás: Wikipedia


A Boeing most úgy tervezi új, egyelőre 777-8x néven emlegetett fejlesztése 200 tengeri mérfölddel dönti meg a 2006-ban felállított 9380 mérföldes rekordot. Az új kétmotoros gép törzse fémből készül majd, szárnyait pedig szénszálas műanyagból gyártják, hogy önsúlyát csökkentsék. A cég annak ellenére fogott bele a fejlesztésbe, hogy korábbi hosszútávú repülésre tervezett modellje az eladott gépek arányában nem fogy túl jól, bevezetése óta 59 darabot adtak értékesítettek, szemben a rövidebb hatótávolságó 777-ER modellel, amiből 687-et vásároltak.

Az egykori rekorder négymotoros Airbus A340-500 forrás: Airbus


A gyártók folyamatos fejlesztései ellenére még sok légitársaság dönt úgy, hogy inkább megszakítják az utat, semmint egyben repüljék le azt, mivel a nagyobb szárnyak, az extra üzemanyag és egyéb ellátmány okozta túlsúly olykor nem is teszik kifizetődővé a hosszútávú repülést. A Boeing szerint azonban ez a mostani modellel változhat, ami lényegesen alacsonyabb költséggel lesz üzemeltethető.

A Boeing és az Airbus versenyfutása az elsőségért továbbra is folytatódik, utóbbi épp a korábbi rekorder A340-es gépének új változatán dolgozik. A két gyártó vetélkedése az utóbbi időben arra is rámutatott, hogy a verseny hevében a cégek hajlamosak félkész technológiákat is bevezetni, hiszen mindkét vállalat óriásgépe problémákkal küszködött.