A Financial Times amerikai üzleti lap értesülései szerint júliustól megjelennek az automatikusan elinduló videohirdetések a világ legnépszerűbb közösségi oldalán. Az ilyen jellegű hirdetéseket általában azért nem kedvelik az internetezők, mert alaptevékenységükben zavarják meg a felhasználókat.
Legalább zenélni nem fog
Jó hír, hogy a lap értesülései szerint legfeljebb tizenöt másodperc hosszúak lesznek a videoreklámok, ráadásul alapesetben hang nélkül indul el a lejátszásuk a felhasználók hírfolyamán. Ha az internetező figyelmét megragadja a hirdetés, manuálisan kapcsolhatja be a hangot ezekhez az egérrel vagy a képernyőre bökve, ebben az esetben pedig a lejátszát újraindul az elejétől.
Ha a facebookos hírfolyamban több videoreklám is elérhető, azok közül automatikusan mindig csak a legelső lejátszása fog elindulni a Financial Times információi szerint. A lapnak nyilatkozó szakértők szerint azonban még az ilyen megkötések ellenére is előfordulhat, hogy a felhasználók túlságosan zavarónak találják majd az emberek, mert a megoldás gyakorlatilag rákényszeríti őket egy hirdetés megtekintésére.
Szükségük van a pénzre
Scott Devitt, a Morgan Stanley tanácsadócég elemzője szerint a szolgáltatásait a végfelhasználóknak ingyenesen kínáló cégnek szüksége van hirdetési bevételeinek növelésére.
Bár az amerikai reklámpiacot még mindig a tévés hirdetések uralják, az online videohirdetések értékesítése nagyon gyorsan emelkedik, az idén becslések szerint már 41,4 százalékkal többet vásárolnak ilyen típusú promócióból a hirdetők a tavalyi évnél. A videohirdetések piaca a mobil platformokra készült reklámoknál is gyorsabban gyarapodik, ezért fontos a Facebooknak ebből is minél nagyobb szeletet kihasítania saját maga számára.