A Google ingyenes térképszolgáltatásának androidos, és iOS-es verzióiban mostantól reklámok is megjelennek. A vállalat bevételszerzését szolgáló hirdetések akkor jelennek meg, ha a térkép keresőjében nem pontos címeket, hanem üzleteket, éttermeket, szolgáltatókat keres a felhasználó.
Ha például kávéházakra keres rá a mobilon a Google Térkép használója, a képernyő alján ezek közül egy kiemelt ajánlat is megjelenik, amely mellett egy "ad" szócskát tartalmazó ikon jelzi, hogy promóciós ajánlatról van szó. A hirdetésként kiemelt vállalkozásra kattintva ugyanazok az ikonok jelennek meg, mint bármely címnél: például navigációt lehet indítani az adott címre, vagy fel lehet hívni a boltot, illetve el lehet menteni azt a kedvenc helyek közé.
A kiemelt megjelenésért ilyen módon a vállalkozásoktól a térképen is hirdetési bevételeket szerezhet a keresőcég. Korábban a társaságoknak csak azért kellett fizetniük, ha a Google Mapsen a szokásosnál részletesebb jelenléttel, például sok fotót tartalmazó galériával akartak megjelenni.
A hirdetéseket bejelentő hivatalos Google blogbejegyzés szerint a Mapsen kizárólag olyan esetben jelennek meg, ha amúgy is a releváns találatok listáján lenne a cég. Ha tehát valaki éttermet keres, akkor egy kertészeti áruház ajánlata nem fog megjelenni hirdetésként az oldalon, csupán egy kávét árusító szolgáltatóé, ha van olyen a közelben, aki fizet a Google-nak a kiemelt megjelenésért.