Képek a Costa Concordia felállításáról

Costa Concordia, felállították az olasz partoknál szerencsétlenül járt luxushajót
Vágólapra másolva!
Tizenkilenc órás munkával, szeptember 17-én hajnali hat órakor sikerült felállítani a 2012 januárjában oldalára dőlt Costa Concordia luxushajót.
Vágólapra másolva!

Csak egyszer akadt meg a sok százmilló eurós mentőakcióval felállított Costa Concordia hajóroncs felállítása. A Giglio szigetének partjától 150 méterre eldőlt hajót tizenkilenc óra alatt hozták ismét álló helyzetbe.

Hajnali hatkor ért véget a mentési művelet (galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!) Forrás: AFP/Andreas Soalro

A Costa Concordia talpra állítása a világ eddigi legdrágább tengeri mentése volt. A több mint 114 ezer tonna tömegű, 290 méter hosszú hajó megmozdításához acélkábelekre, hidraulikus emelőtornyokra és ötszáz mérnökre volt szükség. A hajóból kisodródó törmelékeket itatóvásznakkal fogták fel.

A naplementét még féloldalasan várta a hajóroncs (galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!) Forrás: AFP/Andreas Soalro

Az előkészületekhez szükséges időt meghosszabbította az is, hogy a hajó alá acélállványzatot kellett építeni, amely képes stabil állapotban tartani a testet, míg ki nem egyensúlyozzák.

Az állványzat acélszerkezetéhez önmagában kétszer több acélra volt szükség, mint a párizsi Eiffel-toronyhoz. A felhasznált technológiáról bővebben korábbi cikkünkben olvashat.

A hajó 2012. január 14-én dőlt az oldalára Giglio szigeténél (galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!) Forrás: AFP

A mentést végző mérnökök dolga még nem ért véget. Most, hogy a Costa Concordia egyenesen áll, a hajótest két oldalára vízzel és levegővel egyaránt feltölthető keszonkamrákat szerelnek. Ezek fogják úgy megemelni és stabilizálni a hajót, hogy el lehessen vontatni. A mentésnek ez a része hónapokat fog igénybe venni.

Nem éri meg felújítani (galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!) Forrás: AFP/Vincenzo Pinto

A Costa Concordiából soha nem lesz már luxushajó, a stabilizálás után valamelyik kikötőbe fogják bevontatni, ahol megkezdődhet a hajótest szétbontása.