A vezető rajzfilmgyártó Disney megunta a kanadai DJ terjeszkedését, s jogi útra terelte az egeres logó ügyét. Mint a kedden benyújtott keresetből kiderül, a kaliforniai társaság nem venné szívesen, ha az Egyesült Államokban is védjegy alá kerülne deadmau5 logója, az egeres fej, mivel túl hasonló a méltán híres Mickey egér formájához. A zenész-producer Joel Zimmerman tavaly adta be beadványát az Amerikai Szabadalmi és Védjegy Hivatalnál (USPTO).
Mint Zimmerman ügyvédje, Dina LaPolt közölte, az előadó immár tíz éve használja az egeres fejfedőt minden egyes fellépésén, s több mint harminc országban, köztük Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban és Japánban védte le. A logó minden lemezen és deadmau5 terméken megjelenik.
A keresetben a Disney azzal érvel: több mint hatvan éve élvez oltalmat a Mickey egér, a deadmau5 füle pedig nagyon hasonlatos hozzá. Április óta vizsgálják a cégnél a logó ügyét, nem is csoda: a védjegy az áruk és szolgáltatások beazonosítására, megkülönböztetésére szolgáló oltalom, amelynek rendkívül fontos szerepe van a marketing és reklám területén.
A deadmau5 logó a védjeggyel számos termékre: a játékoktól a bögréken át a biciklikig mindenre rákerülhetne, s kihasználhatná a Mickey egér népszerűségét. A világ egyik legnagyobb média és szórakoztatóipari társasága attól tart, ha a zenész védjegye is bejegyzésre kerül, az rontaná a Disney üzletét. Ugyanakkor a kanadai zenészt sem kell félteni, a Twitteren üzent kihívójának: ügyvédre fel Mickey egér!