Ha rögtön egy okostelefont vagy iPadet nyomunk a gyerek kezébe, ha le akarjuk kötni, elterelni a figyelmét, vagy megnyugtatni, később sem lesz képes uralkodni magán, derült ki a bostoni orvosi egyetem kutatásából. Ha a gyerek sok időt tölt mobilozással, az negatív hatással lesz viselkedésére, érzelmi és szociális készségeinek fejlődésére egyaránt.
A harminc hónaposnál, azaz két és fél évesnél fiatalabb gyermekek esetében ugyanis rendkívül fontos, hogy a szülő minél több időt töltsön velük. Az interaktív képernyők túlzott használata hosszútávú káros hatást fejthet ki a tanulás során is: főként a matematikai és a tudományos gondolkodás elsajátításában, hiszen nem segíti elő a szenzomotoros- és vizuomotoros-koordináció fejlesztését, mint például az építőkockákkal való játék. Ez kitolhatja az iskolaérettség időpontját is.
A kutatócsoport vezetője, Jenny Radensky a technológiai eszközöktől mentes, családi programok fontosságára is felhívta a figyelmet, hiszen a gyerek abból tanul a legjobban, ha más emberekkel érintkezik, mintha tévét vagy videókat néz, mobilappokkal játszik.
Sok szakértő egyetért: a tévében vetített oktatóműsorok, illetve oktatóprogramok, játékok kifejezetten hasznosak lehetnek, ám ez csak akkor érvényes, ha a gyerek már közelebb van az iskoláskorhoz.