Kolumbiáról és Bogotáról nem egyből a kerékpáros-kultúra jut az ember eszébe, egy most bemutatott helyi applikáció viszont pont ezen a területen nyújt forradalmi újdonságokat.
A Biko nevű bogotai startup egy olyan mobilalkalmazással rukkolt elő, ami jutalmakkal bombázza az azt használó kerékpárosokat, emellett pedig közösségi hálózatként is működik a biciklisek között, akik a program felületén üzenhetnek egymásnak az aktuális közlekedési helyzetről.
A Biko appja a felhasználó okostelefonjának helymeghatározó rendszere alapján méri, hogy a kerékpáros mennyit tekert és mely útvonalon haladt el, a megtett távolságot pedig a úgynevezett Biko-pontokká alakítja, ezeket
a környék üzleteiben válthatjuk be akciós árakra és egyéb ajándékokra.
A Biko saját pénzét a cég szerint nagyjából húsz helyen fogadják el Bogotában, köztük a Starbucks, a Burger King és a Taco Bell éttermeiben.
Emilio Pombo Biko-társalapító szerint a közlekedés egyre több nagyvárosban okoz problémát, amit az ő csapata által fejlesztett alkalmazásokkal lehet orvosolni.
A Biko a baráti árakon túl sajátságos közlekedési platformot nyújt a felhasználóinak, akik a rendszeren át megjelölhetnek biztonságos, veszélyes, rendőrök által felügyelt, vagy csak egyszerűen rövid és gyors útszakaszokat. Így a biciklisek a Bikon keresztül építhetnek egy egymást segítő közösséget.
„A kerékpározás népszerűsítésével nem csak az emberek életminőségén és a városok baráti atmoszféráján javítunk, hanem egészségesebb szokásokat is segítünk kialakítani, miközben óvjuk a környezetünket.” – nyilatkozta Enrique Ceullar, a Biko vezérigazgatója.
A cég egyébként 150 ezer dollárnyi kezdődőkével indult, amit a tervek szerint 1,5 millió dollárnyi támogatói pénzzel növelnének az alapítók.