A Nike mindenkivel elhiteti, hogy sztárfocista

Neymar, Barcelona, foci
GERMANY, Munich : Barcelona's Brazilian forward Neymar da Silva Santos Junior juggles with the ball as he leaves the pitch at half time during the UEFA Champions League football match semi final FC Bayern Munich vs FC Barcelona in Munich on May 12, 2015. AFP PHOTO / ODD ANDERSEN
Vágólapra másolva!
A Nike legújabb reklámjában Neymarként rúghatunk gólt, és brazilok ezrei ünnepelnek érte. 
Vágólapra másolva!

A Nike olyan, virtuális valóságra építő reklámot készített cipőjének, amiben Neymar-ként rúghatunk kapura a brazil csapat színeiben. A teljes élmény igazán telefonon jön ki - ha forgatjuk, látjuk, hogy Coutinho véd, a videó végén pedig szinte olyan, mintha mi magunk rúgnánk gólt :

A virtuális valósággal történő reklámozás sokkal hatékonyabb lehet, mint az eddigi eszközök: a filmben olyan, mintha csak a nézőnek örülne a tömeg, mert az új stoplis cipővel Brazíliát bajnoksághoz segítettük. Ez az élmény könnyen a befolyásolhatja az érzelmeinket, mikor legközelebb futballcipőt akarunk választani.

A virtuális valóság eszköze a zsebünkben van

A virtuális valóság médiuma már régóta izgatja a marketingesek fantáziáját - az Elle divatlapnak már volt ehhez is virtuális divatanyaga. Az olyan eszközöknek köszönhetően, mint a Google Cardboard - ami kartondbozból és lencsékből összeállítható - a legtöbb okostelefon képes virtuális sisakká változni.

A Google Cardboardba elég belehelyezni a mobilunkat, hogy a virtuális realitást megélhessük. Forrás: AFP/Thomas Samson

A Cardboard tömeggyártása a Google szerint 5 dollárba (1400 forintba) kerülne, így nem elképzelhetetlen, hogy lesznek cégek, akik ezt még ingyen is adnák, csak, hogy a vevő az ő reklámfilmjeiken/promójátékjaival töltse az idejét.

A Nike nem a cipőiparban, hanem a szórakoztatóiparban működik

A Nike egyik alapítója, Phil Knight, a fenti vallomás megfogalmazója nemrég mondott le cégen belüli pozíciójáról. Knight volt az az ember, aki a Nike kezdeti reklámstratégiáját kidolgozta, és Ő szerződtette le Michael Jordant, miután az Adidas-nak nem kellett az akkor még kezdő kosaras.

Knight távozásának bejelentésére a Nike tőzsdei értéke is megingott, de az új videó jelzi, hogy a cég továbbra is egy lépéssel a versenytársai előtt jár.