Andy Greenberg felhajtott az autópályára a Jeep Cherokee-val, de alig haladt vele 16 kilométert, furcsa dolgot tapasztalt. Az ablaktörlők egyszer csak maguktól bekapcsoltak, hiába próbálta kilőni őket, nem járt sikerrel. Végül maguktól visszaálltak alaphelyzetbe. Utána a rádió keltett riadalmat, amely úgy döntött: nem szívleli a zenét, és keményebb dallamokra vált.
Nagyobb gond volt viszont, amikor
hirtelen a kuplung megszűnt működni:
hiába nyomott rá a pedálra, és akart feljebb váltani, a sebességmérőn azt látta, ahogy felére lassul az autó. Mindezt persze a belső sávban, így nem tudott mit tenni, meg kellett várnia, míg a mellette haladó elhúz, és ki tud evickélni a külső sávba, hogy nyugodtan játszhasson a sebességváltóval, amíg megjavul.
A legzavaróbb pillanat azonban akkor érkezett el, amikor rájött: nincs fék.
Egy kéttonnás terepjáróval száguld irányíthatatlanul az autópályán,
nincs hová menekülni, és csak abban bizhat, hogy a szlalomozással minden útjába kerülő potenciális áldozatot ki tud kerülni. Végül egy árokba hajtva tudott csak megállni: sérülésmentesen megúszta a történteket.
Andy Greenberg a Wired újságírója, aki két biztonsági szakemberrel próbálta ki, valóban meg lehet-e kívülről hekkelni egy autó szoftverét. A teszt után persze - mindez pár hónapja történt - azonnal jelezték a biztonsági rést a hatóságoknak, gyártóknak, akik javították a hibát. Azonban
minden autótulajdonosnak manuálisan kell telepítenie a frissítést,
hogy elkerüljön egy hasonló helyzetet.
Az Uconnect szoftver több százezer Fiat, Chrysler dzsip és teherautó szórakozási és navigációs rendszeréért felel, wifi hot spotot hoz létre a kocsiban, és segítségével hívásokat is bonyolíthatunk menet közben. Éppen ez az utóbbi szolgáltatás teszi sebezhetővé:
a mobilkapcsolat által bárki, aki tudja az autó IP-címét, betörhet a szoftverbe,
bárhol is van éppen a támadó és áldozat.
Az Egyesült Államokban éppen tegnap jelentették be, hogy új szabályozást vezetnek be, ennek keretében pedig az autógyártóknak is meg kell felelniük az adatvédelmi irányelveknek, hogy a sofőröket megvédhessék a kibertámadásoktól.