Életre kelti a mesefigurákat a virtuális valóság

2015.09.11. 06:46

A virtuális valóság számtalan ipari területen lehet hasznos, ideértve az animátori szférát is. Glen Keane, a Disney legendás rajzfilmkészítője 3D-ben is meg tudja rajzolni az egykor csak síkban létező karaktereket.

Teljesen átalakítja az animátorok munkáját a virtuális valóság. Glen Keane, a Disney egykori legendás animátora, aki olyan rajzfilmekkel tette le a névjegyét, mint az "Aladdin", az "A Szépség és a Szörnyeteg", vagy épp az "A kis hableány", egy ötperces rövidfilmben mutatja be, micsoda trükköket vethet be egy veterán rajzoló, ha megfelelő technológiai hátteret kap.

A szóban forgó rövidfilm egy olyan szakmai összejövetelre készült, amely a történetmesélés jövőbeli megoldásaira fókuszál. Keane, aki három évtizedes munka után, 2012-ben hagyta ott a Disney-t, azóta is a VR-technika nyújtotta lehetőségekkel kísérletezik.

Az animátor a HTC nevű gyártó nemsokára megjelenő Vive sisakját, valamint egy direkt ilyen készülékekhez tervezett rajzolószoftvert használ, és az egykor 2D-s szereplőket térben rajzolja meg, méghozzá életnagyságban.

Mindezt úgy, hogy ekkor van rajta másodszor a szemüveg.

Persze nem csak a rajzolók életébe hoz gyökeres változásokat a VR-technika. Az orvostudomány is érdeklődik a benne rejlő lehetőségek iránt, a videojátékok pedig már hosszú ideje próbálják megvetni a lábukat a virtuális térben.

A mozizás és a reklámfogyasztás is átalakul majd, sőt, még az unalmas szállodai hétvégék sem lesznek ugyanolyanok többé.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK