Magyar szelfiapp dobja fel a facebookos képeket

BEACH coast landform outdoors out blue sky SKY weather carefree central american antilles west indian cuban cuba greater antilles WEST INDIES the caribbean central america the americas clear clear sky close togetherness bonding day digital device device c
szelfie tengerpart fakation nyaralás
Vágólapra másolva!
Biztos látott már olyan fotót Facebookon, melyen valaki lőtt egy képet a lábáról egy tengerparti nyaralás során, vagy egy turistalátványosság előtt szelfizett. Ehhez már utazni sem kell, magyar szelfiapp teleportál minket a világ bármely pontjára.
Vágólapra másolva!

Ha feltölt egy szelfit a SelfieHop oldalára, bármilyen hátteret maga mögé varázsolhat, Photoshop-tudás nélkül.

A magyar fejlesztésű, nyílt forráskódú program arckereső algoritmusokat használ. "Egyszerre tanulási folyamat, és

görbe tükör a szolipszista társadalomnak"

- mondja Vidos Péter, az EU Edge termékfejlesztési menedzsere.

Bármilyen hátteret varázsolhatunk magunk mögé Forrás: Taskovics Dorka

A programhoz az ötletet az úgynevezett "fakation" jelenség adta. Manapság ugyanis már egy jól irányzott fotóval bármikor

meggyőzhetjük facebookos ismerőseinket, hogy éppen valahol messze nyaralunk,

hiszen a közösségi médián mutatott életet sokan fenntartás nélkül igazinak fogadják el.

Vidos szerint a SelfieHop egy fricska azoknak, akik csak azért elmennek egy-egy látványossághoz, hogy annak hátat fordítva lekaphassák magukat, majd a fotót megosszák.

Sokan csak azért mennek el egy látványossághoz, hogy ott szelfizzenek Forrás: Taskovics Dorka

A SelfieHopon összesen két hónapot dolgoztak az EU Edge Labs fejlesztői, 3 naponta átadva egymásnak a munkát. "Ez remek tanulási lehetőség volt, hiszen az egyes etapokat úgy kellett befejezni, hogy azt egy másik fejlesztő gond nélkül átvehesse" - magyarázza Horák György, a termék technológiai menedzsere.

Egyben az irodai morálnak is jót tett. Ez gyakorlatilag egy garázstermék:

a fejlesztők saját örömükre foglalkozhattak a projekttel,

csak a kreativitásukon múlott, mi lesz belőle.

Facebookon tesztelik

A termék iránt már többen érdeklődtek üzleti célból is. Vidos elmondta, hogy az EU Edge Labsnek az ilyen projektek jót tesznek, hiszen a startupok felé is azt sugározzák, hogy

minimális befektetéssel is lehet életképes terméket összerakni.

Hogy a program beválik-e, kiderül: a célközönséget jelenleg irányított Facebook-hirdetésekkel tesztelik. A béta változatot a honlapon bárki kipróbálhatja.