Gondolkodni tanítja a drónokat egy magyar fejlesztés

nasa drón gyorsan repül
Vágólapra másolva!
Egy magyar konzorcium olyan rendszert fejlesztett, amivel a vezető nélküli légi járművek, drónok magasabb szinten tudják értelmezni a beérkező információkat. Ezzel nem csak gyorsabbak és biztonságosabbak lehetnek, de újfajta feladatokat is végre tudnak hajtani.
Vágólapra másolva!

Nemzetközi szinten is jelentős előrelépést jelent az az új radar-videó-távközlési rendszer, amit vezető nélküli légi járművekhez, drónokhoz fejlesztett egy hazai konzorcium - derül ki a szervezet sajtóközleményéből.

A gondolkodás alapú rendszer a drónok ütközésvédelmét emeli magasabb szintre. A szerkezet néhány centiméteres pontossággal, valós időben tudja letapogatni a mozgó járművek környezetét,

és magasabb szinten tudja értelmezni a beérkező információkat.

Ezzel a tájékozódási képességei ugrásszerűen javulnak. A megoldás különlegessége, hogy a drón nem csupán a környezet letapogatására képes, hanem a megszerzett információk tudásbázisú, visszacsatolt jellegű használatára is. A projekt célja a kognitív elemek bevezetése volt a drónok ütközésvédelmi rendszerébe.

Az ütközések elkerülése összetett kihívás Forrás: NASA/Nasa/Jim Ross

A mozgó járművek azonosítása, követése, az ütközések megelőzése összetett technológiai kihívás a drónok számára. Erre azért van különösen nagy szükség, hogy a tömeges személyi sérüléseket, és anyagi károkat meg lehessen előzni.

„Fontos mérföldkőhöz érkeztünk az UAV eszközök fejlődésében, hiszen a drónok reakcióideje csökkenhet és így olyan összetett, komplikált feladatok megoldására is alkalmassá válnak, mint amilyen például a kötelékben történő repülés. A kutatás-fejlesztés eredménye komoly nemzetközi visszhangot váltott ki a szakmában” – fogalmazott Dr. Simonyi Ernő, a projekt vezetője.

A fejlesztést három évig végezte egy hazai konzorcium a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft vezetésével. A BHE Kft. mellett másik három tudásbázis központ, az MTA EK MFA Kutató Intézet, az ASTRON Informatikai Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem három (SZIT, MHT, MIK) tanszéke vett benne részt.