Cikinek tartják a felhasználók az Apple Sirit

apple siri mi okos
A woman displays "Siri", voice-activated assistant technology, on an Apple iPhone 4S in Taipei on July 30, 2012. Taiwan's National Cheng Kung University has filed a suit against US tech giant Apple, claiming the company's Siri intelligent assistant has infringed on two of its patents. AFP PHOTO / Mandy CHENG
Vágólapra másolva!
Alexa, Siri, Cortana - számos hanggal vezérelhető hasznos asszisztens segít minket a hétköznapokban. Ugyan a mesterséges intelligenciával felszerelt, beszédet is megértő digitális asszisztensek az újabb nagy trend, a felhasználók még mindig kényelmetlennek érzik azokat mások előtt használni.
Vágólapra másolva!

A Creative Strategies felmérése szerint ugyan minden amerikai iPhone-tulajdonos legalább egyszer kipróbálta már a Sirit, csak

három százalékuk használta azt nyilvánosan.

A cég szerint ez arra világít rá, hogy a felhasználók még mindig kényelmetlenül érzik magukat, ha az eszközükhöz kell beszélniük. Ez főleg az amerikai felhasználók esetében tűnhet furcsának, akik köztudottan rendkívül hangosan beszélnek a telefonba.

Még mindig furának érezzük, hogy a telefonhoz beszéljünk Forrás: AFP/Mandy Cheng

A legtöbben (62 százalék) autóban használják leginkább a Sirit, míg a felhasználók 39 százaléka otthon szereti segítségül hívni az asszisztenst.

Csak 1,3 százalék hasznosítja azt munkahelyén,

feltehetően azért, mert zavarban érzi magát közben.

A felhasználók 20 százaléka be is vallotta, hogy azért nem használják a digitális asszisztenst, mert furán érzik magukat, ha mások is látják őket közben. Az iPhone-tulajdonosok összességében ritkán használják a Siri funkcióját, a túlnyomó többség (kétharmaduk) csak alkalmanként.

A japánok cukisággal oldják meg

Ezt a problémát úgy próbálta orvosolni a japán Sharp cég, hogy egy olyan okostelefont fejlesztettek, amit kisrobotba építettek be. Az első ránézésre kedves, kezes-lábas szerkentyű valójában egy teljes értékű telefon, aminek a hasába kell beszélni.

RoboHon, a cuki robottelefon Forrás: AFP/Yoshikazu Tsuno

A japán cég vezetője szerint az emberek keveset használják a hangfelismerést és a hanghívásokat. Ennek oka az lehet, hogy még mindig furcsának találják azt, hogy telefonhoz, vagy táblagéphez beszéljenek. Kedvesebb és természetesebb hatást kelt az, ha állat- vagy emberformájú eszközhöz tudnak szólni.