Megvette a Microsoft a LinkedInt

LinkedIn
LinkedIn. A Linkedin a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata
Vágólapra másolva!
Megveszi a Microsoft a LinkedInt. Összesen 26,2 milliárd dollárt adnak az üzleti közösségi oldalért.
Vágólapra másolva!

A Microsoft felvásárolja a legnagyobb üzleti közösségi oldalt, a LinkedInt. Összesen 26,2 milliárd dollárt fizetnek ki a szájtért, ez átszámítva 7258 milliárd forintnak felel meg.

Jeff Weiner marad a LinkedIn vezérigazgatója, s közvetlenül Satya Nadella, Microsoft-vezérnek fog jelenteni. Ha hinni lehet a redmondiaknak, a közösségi oldal megőrzi függetlenségét.

A LinkedIn a világ legnagyobb és legértékesebb üzleti közösségi hálózata,

s napról napra növekszik. Az elmúlt egy évben a cég

  • kiadott egy új mobilapplikációt, mellyel sikerült a felhasználók aktivitását fokozni.
  • átalakították a hírfolyamot, ahol a minket érdeklő, legfontosabb vállalatokról olvashatunk híreket.
  • felvásárolták a Lynda.com, vezető online oktatási platformot, s ezzel új piacra kívánnak belépni.
  • új verziót adtak ki a Recruiter funkcióhoz, mellyel a cégek könyebben találhatják meg a legtehetségesebb munkaerőt.

- fogalmazott Satya Nadella Microsoft-vezér a felvásárlás bejelentésekor.

"A LinkedIn közösségi hálóval, az Office 365 irodai szoftvercsomaggal, illetve a Dynamics ügyfélkapcsolati rendszerrel arra törekszünk, hogy minden egyes magánszemélyt és vállalatot teljeskörűen kiszolgáljunk."

A tranzakciót mindkét cég igazgatói tanácsa elfogadta, a felvásárlás az idei üzleti évben zárul.

Hihetetlen lehetőséget látok benne mind a felhasználók, mind az ügyfelek szempontjából. Teljes mértékig támogatom ezt az új, s egyben közös munkát" - mondta Reid Hoffman, a LinkedIn társalapítója, az igazgatótanács elnöke.

Nadella első nagy biznisze

Mióta Satya Nadella ült be a Microsoft cégvezetői székébe több mint két éve, azóta ez az első nagy felvásárlás a redmondi vállalat életében. A Microsoft "a világ legnagyobb vállalati felhőjét" akarja a LinkedIn megvételével "a világ legnagyobb üzleti hálózatával" összekötni.

Egyértelműen hatalmas üzletről van szó,

nem csak a dollármilliárdok és az alkalmazottak számának tekintetében.

A Microsoft és a LinkedIn erősségei Forrás: Microsoft

Több mint 433 millió ember használja az üzleti közösségi oldalt világszerte, hogy szakmai munkásságát promotálja, új munkahelyet találjon, vagy esetleg régi kollégákkal tartsa a kapcsolatot. Rengeteg felhasználó elő is fizet a prémium szolgáltatásokra.

Kellett egy közösségi oldal

A Microsoft a felvásárlással végre erősíthet közösségi oldalas jelenlétén.

Még a korai stádiumban a Facebookba is befektettek, azonban a cég főleg a magán-, mint az üzleti felhasználók terén lett igazán erős. Négy éve a Yammerre költöttek 1,2 milliárd dollárt a redmondiak, de ezen oldal sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.