Barátokkal nyomja el a kiadókat a Facebook

2016.07.01. 12:30

Ismét megváltoztatja a hírfolyam tartalmát válogató algoritmust a Facebook. A felhasználó barátaitól és családjától származó posztok előnyt kapnak, míg a kiadók és cégek oldalainak elérése ismét csökkenni fog.

A barátok és családtagok posztjait, képeit, videóit fogja feljebb emelni a Facebook új algoritmusa a hírfolyamban, hogy ne tévesszük őket szem elől. Ezzel előnyt kapnak a kedvelt oldalakkal szemben. A cég azzal indokolja a súlyozást, hogy a felhasználók több tartalmat szeretnének látni az ismerősöktől – ennek érdekében már tavaly áprilisban is megpiszkálták az algoritmust.

Azonban még mindig sokan panaszkodtak arra, hogy így is elvesznek a rengetegben a barátok, főleg azok esetében, akik tényleg sok embert ismernek, és már ezer felé duzzadt a lista. A változást az elkövetkező hetekben vezeti be a Facebook.

Az algoritmus egyszerűsített képleteForrás: Facebook

Rossz hír az oldalaknak

A cégek, kiadók, művészek oldalaira így olyan hatással lesz a változás, hogy ismét további csökkenést tapasztalhatnak a felhasználók elérésében. Hogy pontosan milyen mértékben, arról most sem beszélt a cég, ahogy a többi algoritmusváltoztatáskor sem.

Annyit elárultak, hogy a megosztásokból, kommentből, lájkokból származó forgalom csökkenése nem lesz látványos, inkább a fizetett bejegyzésekből származó kattintások csappannak meg. Épp ezért a közösségi média szakemberek is azt ajánlják: készítsünk olyan tartalmakat, amelyeket az emberek szívesen osztanak tovább így jobb eséllyel fog felbukkanni a megosztó ismerőseinek falán.

Egy éve indult el a Facebookba beépülő Instant Cikkek, aminek köszönhetően a Facebookon marad az adott cikk, és nem külső hivatkozásként jelenik meg. Ezeket a cikkeket is érinti majd a változás, mintahogy az élő videós tartalmakat, posztokat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK