A kínaiak egyre jobban szeretik a saját telefonjaikat

huawei mobil telefon google nexus
A mobile phone made by Chinese telecom equipment maker Huawei is displayed in a store in Beijing on August 3, 2015. Two Chinese smartphone makers pushed US technology giant Apple into third place in the world's biggest market in the second quarter, an independent analyst firm said on August 3. Upstart Xiaomi, known for delivering high-performance products at cheap prices, was the largest smartphone vendor in China based on shipments with a 15.9 percent market share in the April-June period, and Huawei was close behind at 15.7 percent. AFP PHOTO / GREG BAKER
Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a kínai okostelefonpiacból a három legnagyobb kínai márka, a Huawei, az Oppo, és a vivo. Ennek következtében kevesebb kínai vásárol más gyártók eszközeiből, rosszabbul mennek az Apple telefonjai is.
Vágólapra másolva!

A Huawei, az Oppo és a vivo együttesen 47 százalékát uralja a kínai okostelefon piacnak - derül ki az International Data Corporation (IDC) felméréséből, ami az idei második negyedév eredményeit tartalmazza. A tavalyi év ugyanazon időszakában ez még 43 százalék volt.

Az Apple összesen 8,6 millió készüléket értékesített Kínában, ezzel a cég részesedése a tavalyi időszakban mért

11,9 százalékról 7,8 százalékra csökkent.

Az összes többi gyártó részesedése 40,9 százalékról 36,1 százalékra esett.

Csúcson a Huawei

A legtöbb okostelefont a Huawei értékesítette Kínában a friss adatok szerint, összesen 19,1 millió készülék kelt el. Ez 15,2 százalékkal több, mint amennyit egy évvel korábban eladtak. A kínai gyártó piaci részesedése ezzel 17,2 százalékra nőtt 15,6 százalékról.

A Huawei a legnagyobb sztár Forrás: AFP/Greg Baker

Nagyot ugrott az Oppo

A legnagyobb növekedést viszont az Oppo márka érte el. Az idei második negyedévben 18,0 millió készüléket adott el el a cég, tavaly ez még csak 8 millió volt. Piaci részesedése így 16,2 százalékra nőtt 7,6 százalékról,

ami 124 százalékos növekedést jelent.

A harmadik legsikeresebb a vivo: a kínai cég 74,7 százalékkal növelte eladásait 14,7 millióra, és ezzel 13,2 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a tavaly mért 7,9 százalék után.

A Xiaomi viszont visszaszorult a nagy hárommal szemben, piaci részesedése

9,5 százalékra csökkent 16,1 százalékról.

Egyre népszerűbbek az Oppo telefonjai is Forrás: Oppo

Sokat számít, hol árulják

Az IDC megállapításai szerint az Oppo és a vivo a vidéki népesség számára azért praktikusabb, mert a kisvárosokban található üzletek, és

a hagyományos értékesítési csatornák révén könnyen hozzájutnak eszközeikhez.

Az Oppo gyors, "öt perc töltéssel két óra beszélgetési időt" biztosító töltési technológiájára összpontosította reklámjait, a Huawei pedig a kifejezetten minőségi kamerát igénylő ügyfélkört vette célba a Leica technológiát kiemelő reklámjaival - emeli ki az IDC piaci elemzése.

A tanulmány rámutat, hogy

a kínai piac kifejezetten a nagy képernyős okostelefonokat kedveli.

Az idei második negyedévben értékesített készülékeknek kilencven százaléka öt hüvelykes, vagy annál nagyobb képernyő átmérővel rendelkezett.