Szoftverrel buktatja le egy tanár az unatkozó diákokat

arcfelismerés kína Wei Xiaoyong egyetem
Nagyjából így működik a program
Vágólapra másolva!
Egy kínai tanár arcfelismeréses szoftverrel elemzi ki, hogy mikor érdekli a diákokat az előadás. A visszajelzések alapján így finomítani tud előadásmódján, vagy a taglalt témákon, amivel hatékonyabbá tudja tenni az órákat.
Vágólapra másolva!

Nem egyszerű dolog hosszú órákon keresztül koncentrálni az egyetemi előadásokon, képtelenség egy bizonyos időn túl is éberen figyelni. Ennél rosszabb, ha a diákot egyáltalán nem érdekli az előadás.

A Szincsu Egyetem egyik oktatója, Sziaojong Wej előtt nincsenek titkok: a tanár saját arcfelismeréses rendszert fejlesztett arra, hogy szkennelje a hallgatók arcát, és láthassa, hogy azok unatkoznak-e a mondandója közben, vagy valóban érdeklődnek.

A férfi ennek függvényében tud előadás közben változtatni előadásmódján, vagy feldobni egy-egy poént, hogy élénkítse a figyelmet. Ennél is fontosabb, hogy ezzel a tanítást is hatékonyabbá tudja tenni.

Finomítani lehet az előadáson Forrás: West China Metropolis Daily

Az idővonal, és az információk segítségével a tanár később kielemezheti, hogy előadásának mely pontjain volt nagy az érdeklődés, és milyen téma, vagy előadásmód kötötte le a diákokat.

Wej öt évvel ezelőtt kezdte el figyelni az arcmozgásokat, mimikákat. Az ötletet az adta, hogy sokszor elfelejtette ellenőrzni, ki van jelen az órákon (nem volt jelenléti ív), így kitalálta ezt a jóval kevésbé időigényes megoldást, amiből végül egy sokkal hasznosabb szoftver lett.

Wei Xiaoyong professzor Forrás: West China Metropolis Daily

Természetesen ezzel kivívta a diákok aggodalmát is, mivel senki nem szereti, ha folyamatosan megfigyelik óra alatt. Wej más egyetemekkel is megosztotta módszerét, szerinte nem csak a tantermekben, de más olyan területen (például pszichológia, szociális tudományok) is lehetne kamatoztatni, ahol az érzelmi változások mérése hasznos lehet.