A felhasználók már régóta panaszkodnak arra, hogy bosszantóak a YouTube-videók előtt elinduló, hosszú, átugorhatatlan hirdetések. A legtöbb reklámanyagot öt másodperc után továbbnyomhatjuk, ám a cég olyan, 30 másodperces formátumot is értékesít a hirdetőknek, amiket nem lehet megkerülni.
Ez azt jelenti, hogy fél percet kell várni, míg a kívánt tartalmat megnézhetjük, és ez sokszor ahhoz vezet, hogy a felhasználó inkább elkattint, és egyáltalán nem nézi meg a videót.
A Google közölte, hogy 2018-tól utóbbiakat kivezeti a videómegosztóról. Helyette olyan formátumokra fókuszálnak majd, amelyek a hirdetőknek is előnyösek lesznek, de a felhasználókat sem idegesítik.
A 20 másodperces reklámok maradnak, a hat másodperces, úgynevezett „bumper" reklámokkal együtt. Ugyan ezeket sem lehet átugrani, de ez a hosszúság jóval felhasználóbarátabb. Ezért a cég arra számít, hogy sokkal többen fogják a rövidebb formát választani.
Azt még pontosan nem tudni, hogy 2018-ban mikortól vezetik ki a hosszú formátumot, előtte még az alternatív megoldások kidolgozására fókuszál a cég.