Megszabadulunk a YouTube legidegesítőbb funkciójától

youtube video megosztás google
Vágólapra másolva!
2018-tól eltűnnek a YouTube félperces átugorhatatlan reklámjai, ám a rövidebb formátumokat megtartják.
Vágólapra másolva!

A felhasználók már régóta panaszkodnak arra, hogy bosszantóak a YouTube-videók előtt elinduló, hosszú, átugorhatatlan hirdetések. A legtöbb reklámanyagot öt másodperc után továbbnyomhatjuk, ám a cég olyan, 30 másodperces formátumot is értékesít a hirdetőknek, amiket nem lehet megkerülni.

Ez azt jelenti, hogy fél percet kell várni, míg a kívánt tartalmat megnézhetjük, és ez sokszor ahhoz vezet, hogy a felhasználó inkább elkattint, és egyáltalán nem nézi meg a videót.

A hosszú reklámok akkor különösen zavaróak, ha muszáj végignézni őket Forrás: AFP/Samantha Sin

A Google közölte, hogy 2018-tól utóbbiakat kivezeti a videómegosztóról. Helyette olyan formátumokra fókuszálnak majd, amelyek a hirdetőknek is előnyösek lesznek, de a felhasználókat sem idegesítik.

A 20 másodperces reklámok maradnak, a hat másodperces, úgynevezett „bumper" reklámokkal együtt. Ugyan ezeket sem lehet átugrani, de ez a hosszúság jóval felhasználóbarátabb. Ezért a cég arra számít, hogy sokkal többen fogják a rövidebb formát választani.

Azt még pontosan nem tudni, hogy 2018-ban mikortól vezetik ki a hosszú formátumot, előtte még az alternatív megoldások kidolgozására fókuszál a cég.