Riválisaikra mutogatnak a megtámadott cégek

2017.03.17. 16:30

A túlterheléses (DDoS) támadáson átesett vállalkozások 43 százaléka feltételezi azt, hogy valójában rivális cégek állhatnak a támadások mögött. Hibáztatják még a külföldi kormányokat, vagy titkosszolgálati szerveket, korábbi munkavállalókat.

A Kaspersky Lab és a B2B International kutatóintézettel végzett közös kutatás eredménye azt mutatja, hogy a vállalkozások úgy vélik, hogy többnyire a versenytársak állnak bizonyos támadások mögött, mintsem a bűnözők.

A vállalati DDoS-támadások fő okaként az ipari szabotázst jelölték meg gyakrabban, mint a politikai összeesküvést vagy a személyes bosszút. Minden ötödik válaszadó hibáztatott külföldi kormányokat, vagy titkosszolgálati szerveket, illetve szintén minden ötödik áldozat gondolja, hogy egykori munkavállalója állhat a támadások mögött.

Az ázsiaiak bizalmatlanabbak

Az ázsiai áldozatok több, mint fele (53 százalék) a versenytársakat teszi felelőssé a támadásokért, 28 százaléka a külföldi kormányokat, míg személyes bosszút a megkérdezettek 33 százaléka gyanít.

A nyugat-európai cégek 37 százaléka gondolja, hogy versenytárs kérése indították a támadásokat és 17 százaléka hibáztatja ugyanezért a külföldi kormányokat.

A konkurensekre mutogatnak a legtöbbenForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Silas Stein

A vállalkozások méreteiben is tapasztaltak eltérést: a nagyvállalatok csupán 36 százaléka hibáztatja a versenytársat egy esetleges támadásért, míg a KKV szektorban ez a szám majdnem eléri az 50% százalékot (48%).

Ezzel szemben a multinacionális vállalatok válaszadói nagyobb felelősséget látnak a korábbi alkalmazottak és a külföldi kormányok közreműködésében.

"Természetes, hogy a vállalkozások úgy érzik, hogy az informatikai rendszereik és adataik ostrom alatt állnak minden felületen." – mondja Kirill Ilganaev, a Kaspersky Lab „DDoS védelem" részlegnek vezetője.

"A DDoS támadások egyre gyakoribbak és bénítóak, emiatt sokan gyanítják, hogy a versenytársaik kérésére indultak a támadások a cégük ellen annak érdekében, hogy ellopják az ügyfeleket és ellehetetlenítsék a konkurens cég szolgáltatásait."

KAPCSOLÓDÓ CIKK