Már több milliárd forintot érnek a magyar e-sportolók

kgames esport lol league of legends
Vágólapra másolva!
Második alkalommal készült el a nagy magyar e-sport felmérés, ami a magyar játékosok szokásaira világít rá. A versenyszerű videojátékok rajongóinak körében továbbra is a CS:GO a legnépszerűbb játék. A piac is bővül: együttvéve több milliárd forintot költenek szoftverekre, perifériákra, játékbeli tranzakciókra éves szinten, és egyre többen próbálnák ki magukat versenyeken.
Vágólapra másolva!

Az e-sport hazai bázisa még viszonylag kicsi: ha az e-sport játékokat játszókat, a versenyzőket, e-sport nézőket és az „offline" versenyekre járókat is beleszámítjuk, akkor

számukat körülbelül 200 ezer főre tehetjük.

Míg a tágan értelmezett videojátékot játszók között csak kicsivel több a férfi, mint a nő (52-48% a férfiak javára), addig az e-sport játékosok táborában ez a szám közel 95 százalék a férfiak javára - áll az Egymillióan a Magyar Esportért, az Esport1.hu és az eNET kutatóközpont közös kutatásában.

A magyar e-sportolók túlnyomórésze férfi Forrás: KGames Facebook-oldala

Egyre többen versenyeznének

Az e-sport játékokkal játszó magyar fiatalok majdnem felét (44 százalék) foglalkoztatja a versenyszerű játék. 16 százalékuk már versenyszerűen játszik, és további 28 százalék jelezte, hogy tervez a jövőben versenyezni. 29 százalék ugyan már játszott versenyszerűen, de már nem játszik.

A professzionális videojáték elsősorban a fiatalokat szippantja be: ötből négyen 25 év alattiak, az e-sport gamerek harmada 18 év alatti. Többségük már tinédzser korában elkezdett e-sport játékokat játszani.

Korán ismerkednek meg a versenyszerű játékokkal Forrás: eNet

A versenyszerűen játszó e-sportolók leginkább a versenyszellem és a fejlődési lehetőség miatt játszanak, de

hosszú távon pénzkereseti lehetőségnek is tartják az iparágat.

Jelenleg csupán kb. 150-200 olyan főről beszélhetünk, akik pénzt keresnek az e-sporttal, de ez a szám évről-évre nő.

De nem csak profiként rejlik lehetőség a játékokban: tízből négyen jelezték, hogy fizetnének azért, hogy valaki foglalkozzon velük annak érdekében, hogy fejlődjenek az általuk játszott játékban.

Ez hajtja a fiatal e-sportolókat Forrás: eNet

Így, ennyit, ezen játszunk

Az elmúlt egy évben a játékkal töltött idő nem mutat jelentős változást: hétköznap átlagosan 3, hétvégén 5 órát játszanak az e-sport játékok szerelmesei.

A legnépszerűbb e-sport-játékok listája sem változott sokat. A dobogó első helyén továbbra is a Counter-Strike: Global Offensive áll, ezt követi a League of Legends nevű MOBA, majd a Hearthstone az első három helyen. Negyedik helyre került a Dota 2, ezt követi a Counter Strike.

A legnépszerűbb programok Forrás: eNet

A professzionálisan űzött videojáték elsődleges platformja továbbra is a PC; a laptopon való játék csak az e-sport gamerek negyedére jellemző, míg mindössze 10% alatti azok aránya, akik konzolon játszanak e-sport játékokat.

Egyre nagyobb teret hódítanak azonban a mobil e-sport játékok, a válaszadók 12%-a játszik ezen a platformon.

Fejlődés előtt a hazai piac

Az e-sport játékokat játszók csoportja komoly piaci potenciált is mutat: az eNET korábbi videojátékos kutatásában becsült 15 milliárd forintos, videojátékhoz kapcsolódó költés

egyharmadát ők generálják.

Perifériákat, videojátékokat, videojátékon belüli virtuális tárgyakat és e-sport merchandise termékeket vásárolnak leginkább. Videojátékok vásárlására 90 százalékuk költ, ami éves szinten körülbelül hárommiliárd forintos piacot jelent.

Csak tíz százalékuk nem vásárol meg videojátékot Forrás: eNet

További érdekesség, hogy háromból két e-sportoló nyitja ki a pénztárcát azért, hogy játékon belül vásároljon valamit, éves szinten összesen akár kétmilliárd forintot is elköltenek.

A magyar e-sportolók hat százaléka akár 50 ezer forint felett is költ játékon belül Forrás: eNet

Nem csak játszanak, nézik is

A kutatásból kiderült, hogy az e-sport játékokkal játszók rendszeres tartalomfogyasztók is: a kitöltők 90 százaléka néz e-sport versenyekről közvetítéseket, de

több mint 70 százalékuk követ rendszeresen egy-egy streamert vagy profi játékost,

valamint ugyanilyen arányban néznek összefoglaló videókat is. Minden második e-sport rajongó néz valamilyen gameplay vagy oktató jellegű videót.

A kutatásról

Az eNET 1814 fő, 14 évnél idősebb e-sport játékot játszó bevonásával, 2016 novemberében végezte kutatását. A felmérés az Esport1.hu és az Egymillióan a magyar esportért közreműködésével, e-sport játékos csoportokban és szakmai oldalakon megosztott kérdőív segítségével készült. A kutatás feltáró jellegű, a szakmai szervezetek támogatásával minden jelentős hazai e-sport oldalra és közösségbe eljutott, de statisztikailag elvárhatóan nem reprezentálja az e-sporttal játszók csoportját a klasszikus demográfiai jellemzők (nem, kor, iskolai végzettség, településtípus) mentén.