Gigantikus bukás a Snapchat kamerás szemüvege

2017.11.09. 08:07

A vállalat eddig 40 millió dollárt veszített az első hardverén.

Az automatikusan törlődő képek küldözgetésére lehetőséget adó Snapchatnek van egy jelentős problémája: a 166 millió felhasználó ellenére nagyon nehéz monetizálni a szolgáltatást. Éppen ezért is az üzemeltető Snap Inc. tavaly jelentős üzletfejlesztésbe kezdett, és bemutatta az első hardveres termékét.

Spectacles

Forrás: Snapchat

Az elsőként az Egyesült Államokban piacra került, ám pár hónapja már Európában is aránylag könnyen beszerezhető kütyü a Spectacles nevet kapta, egy szemüvegbe épített kameráról van szó.

A tiniknek szánt eszköz bruttó 150 euróba (olyan 47 ezer forintba) kerül, a keretén lévő gomb megnyomása esetén legfeljebb 10 másodperces videofelvételek készítésére ad lehetőséget. Az elkészült mozgóképek szinkronizálódnak a tulajdonosának telefonjával, utána pedig megoszthatóak a Snapchat szolgáltatásban.

A termékkel egyetlen nagy baj van: szinte senkit sem érdekel.

Nem elég, hogy a fenti funkcionalitásért cserébe drága, de úgy általánosságban véve sem nyűgözte le a megcélzott vásárlói közönséget. Nagyjából egy év alatt csak 150 ezer darabot sikerült értékesíteni belőle, most pedig a Snap legújabb pénzügyi jelentéséből az is kiderült, hogy a szemüveg

eddig 40 millió dolláros, azaz átszámítva közel 10,8 milliárd forintos veszteséget okozott a vállalatnak.

A gigantikus veszteség két okra vezethető vissza: egyrészt a már legyártott készlet jókora része a Snap nyakán maradt, másrészt pedig az érdeklődés hiányában le kellett mondani jó néhány a beszállítókkal és a bérgyártókkal kötött szerződést, majd kompenzálnia kellett a partnerek kárát.

A hírek szerint a Snap továbbra is dolgozik egy a Spectacles-nél fejlettebb szemüvegen, azonban a gigantikus veszteségek miatt a quadrocopterének fejlesztését jegelnie kellett.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!