Milliókat költött mikrotranzakciókra egy fiatal fiú

2017.12.04. 08:06

Nyílt levélben kérte a játékkiadókat, hogy gondolják át az üzleti praktikáikat.

Újból forrnak az indulatok a videojátékos körökben, hiszen megérkeztek a teljes árú játékokba is a mikrotranzakciók, méghozzá a kritikusai által gyakran szerencsejátéknak titulált loot boxok formájában. Az ügy apropóján nyílt levelet tett közzé egy gamer a Redditen, amelyben a saját sztoriján keresztül illusztrálta a játékkiadóknak, hogy min mehetnek keresztül a hozzá hasonló, hihetetlen pénzeket költő játékosok.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/© Matjaz Boncina

A Redditre nyilván bárki írhat bármit, azonban a Kotaku egyik szerzője felvette a kapcsolatot a magát csak Kensgoldnak nevező illetővel (anonim kívánt maradni), és a banki kimutatásain keresztül ellenőrizte az állításait.

A fiú jelenleg 19 éves, emlékei alapján először 13 éves korában fizetett pénzt egy mobilos játékban a mikrotranzakciókért, bár akkor még persze nem volt saját jövedelme. Állítása szerint 16 éves korában kezdett el lecsúszni a lejtőn: először mobilos, majd számítógépes játékokban vásárolt tonnaszámra mindenféle tárgyakat és erőforrásokat.

Olyan három év alatt bő 13 ezer dollárt,

nagyjából 3,4 millió forintot vert el a függősége miatt.

Ez már a saját pénze volt, középiskolás korában diákmunkában dolgozni kezdett. Először egy helyen, majd két helyen is, csak hogy minél több pénzt tudjon költeni a játékokban; majdnem ki is hullott emiatt a középiskolából.

Nem csak a pay-to-win játékokban költött nevetségesen sok pénzt, hanem a kizárólag kozmetikai kiegészítőket áruló, azaz fogyasztóbarátság tekintetében példásnak titulálható címek esetében sem tudott uralkodni magán.

Kensgold nem mutogat ujjal a kiadókra: saját magát hibáztatja a történtek miatt, diagnosztizált szerencsejáték-függőnek vallja magát.

A terapeutájának segítségével mostanra sikerült rendeznie a helyzetet, a videojátékozást sem hagyta abba, azonban jól tudja, hogy elég egy rossz döntés a visszaeséshez. Éppen ezért is osztotta meg a történetét, ugyanis meglátása szerint a játékkiadóknak kötelességük meggyőződni arról, hogy a játékaik ne alakíthassanak ki súlyos, akár egy életen át kísértő függőségeket a kiskorúakban és a fiatalkorúakban.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!