Rengetegen füllentenek az online űrlapokon

2018.02.09. 10:09

A leggyakrabban a telefonszámukat hamisítják meg a netezők.

Nem maradtak következmények nélkül az elmúlt évek adatszivárgásai, telemarketinges zaklatásai. Az RSA biztonsági cég felmérése során a megkérdezett felnőttek 41 százaléka vallotta be, hogy legalább egyszer szándékosan hamis adatokat adott meg a webszolgáltatásokra való feliratkozáskor. Nem meglepő módon 55 százalékuk elkerülné a személyes információk átadását az olyan cégeknek, amelyekről tudják, hogy értékesítik, vagy titokban helytelenül kezelik az adataikat.

Forrás: PhotoAlto/Gabriel Sanchez

További érdekesség, hogy a netezők 78 százaléka szerint a webszolgáltatások felhasználói adatok kezelésével kapcsolatos praktikái érdemi hatással vannak a vásárlási döntéseikre. Ezenfelül 69 százalék hajlandó lenne bojkottálni az olyan cégeket, amelyek több esetben sem voltak képesek vagy hajlandóak minden észszerű lépést megtenni az adataik védelme érdekében.

A megkérdezettek bő 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jobban tisztában van az internetes adatlopás által jelentett veszélyekkel, mint 5 évvel ezelőtt.

A leggyakrabban meghamisított adatok:

  • telefonszám (27%);
  • születési dátum (17%);
  • e-mail cím (16%);
  • lakcím (15%);
  • név (14%);
  • életkor (14%).

A fogyasztók leggyakoribb adatbiztonsági félelmei:

  • pénzlopás (74%);
  • identitáslopás (70%);
  • kínos vagy érzékeny információk nyilvánosságra kerülése (45%);
  • privát képekkel vagy üzenetekkel való zsarolás (36%).

A kutatás során az RSA bő 7500 felnőtt fogyasztót szondázott meg, helyileg Franciaországban, Németországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, továbbá az Egyesült Államokban.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!