Nem készülhet el a rajongói Fallout 3 remake

2018.03.14. 10:06

A szinkronhangokon csúszott el a gigantikus projekt.

A Bethesda nyílt világú játékai rengeteg kreatív rajongóval rendelkeznek, akik a szabadidejüket nem kímélve modokat és javításokat készítenek a kedvenc játékaikhoz. Február végén óriási szenzációt keltett, hogy egy lelkes csapat egy az egyben átültetné a tízéves Fallout 3-at a sokkal modernebb Fallout 4 motorjára, ráadásul pár hónap alatt már a játékvilág olyan 40 százalékával el is készültek.

A Capital Wasteland mod egy az egyben újraalkotta volna a Fallout 3-at a Fallout 4 motorjábanForrás: Road to Liberty

Most szörnyű hírt kaptak a projekt iránt érdeklődők, a Road to Liberty nevű csapat a munka végleges leállítása mellett döntött. Természetesen jogi okok állnak a Capital Wasteland mod lelövésének a hátterében, a Bethesda és a Zenimax ugyanis letiltotta a szinkronhangok és egyéb audiofájlok kiszedését a Fallout 3-ból.

A modderek sejthetően nem szerették volna közvetlenül betenni a hangfájlokat a modjuk állományai közé, ez nyilvánvalóan jogsértő lett volna. Helyette azt javasolták a Zenimaxnak, hogy csomagolnak a Capital Wasteland telepítőjéhez egy alkalmazást, ami képes átmásolni a szükséges hangfájlokat a gamerek jogtiszta Fallout 3 kópiájából a modjuk könyvtárába, ám ez a kerülőutas megoldás sem tetszett a kiadónak, részben mivel egyes hangfájlok szerzői jogai harmadik felek tulajdonát képezik.

A csapat csak úgy tudná elkészíteni a modot, ha újból felvennék az összes szöveget.

A hivatalos magyarázat szerint elvi okból döntöttek a projekt elkaszálása mellett, hiszen az új hangokkal elveszne a Fallout 3 atmoszférájának egy fontos eleme. Emellett van egy olyan sanda gyanúnk, hogy az újrarögzítés valószínűleg túlmutat a csapat lehetőségein, rengeteg karakterről és gigantikus sornyi szövegről beszélünk.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!