Jöhet az igazi mesterséges intelligencia a játékokba

battlefield 1 origin
Többek közt fps-számlálóval is gazdagodott az Origin új bétája
Vágólapra másolva!
Az EA gépi tanulással próbálja kikupálni a Battlefield 1 botjait.
Vágólapra másolva!

A videojátékok gépi ellenfeleinek irányítását végző algoritmusokat összefoglaló néven mindig is mesterséges intelligenciának nevezték a fejlesztők. Valójában ez nagyon távol áll a valóságtól, hiszen a gépi ellenfelek előre meghatározott, kőbe vésett szabályrendszer alapján működnek, játékonként erősen változó sikerrel.

Battlefield 1 Forrás: EA

Az EA kutatási és fejlesztési részlege egy ideje kísérletezik az igazi mesterséges intelligencia által irányított botok létrehozásával, ehhez jelenleg a Battlefield 1-et használják.

A botok tanítása két fázisból áll. Az imitációs fázisban valódi játékosok viselkedésének a figyelésével és utánzásával tanul a mesterséges intelligencia, ez a tudásának körülbelül 2 százalékát adja. A második fázis megerősítéses tanulást vet be, amely során a botok saját maguk próbálják megtanulni a játékot, azaz például feltérképezik a pályákat, és jutalompontokat kapnak az elvárt viselkedés tanúsításakor.

A második fázis olyan, mint amikor a kutyák jutalomfalatot kapnak a megfelelő viselkedésért.

Az EA szerint az eddigi eredmények rendkívül bíztatóak, bár időnként persze még csúnyán be tudnak sülni a neurális hálózat által irányított botok, például döntésképtelen állapotba kerülve körbe-körbe keringőznek.

Az általános hatékonyságuk ettől függetlenül egészen jó, bár jelenleg nem képesek olyan jól játszani, mint az emberek. A belsős tesztelés során például az DICE átlagos képességűnek titulált fejlesztői aránylag könnyen elverték az ellenséges botcsapatot, de azért nem mosták fel velük a padlót.

Egyelőre nem világos, hogy mikor válhat megszokottá az igazi mesterséges intelligenciát használó botok használata a videojátékokban.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!