A TOP100 játék hozta tavaly a bevétel felét a Steamen

valve steam
Steam
Vágólapra másolva!
Az elmúlt évben 7696 játék került fel a vezető PC-s játékbolt kínálatába.
Vágólapra másolva!

Nagy érdeklődés kísérte Sergey Galyonkin előadását a Game Developers Conference 2018-on, a férfi fejleszti és üzemelteti a Steam üzleti teljesítményébe bepillantást engedő SteamSpy szolgáltatást. Galyonkin főállásban a Star Wars ray-tracing techdemót is készített Epic Games játékkiadási stratégiájáért felel, így például az ő bűne az is, hogy az Epic aktuális játékai nem kaphatóak a Steamen.

Steam Forrás: Origo

A Steam hivatalos programozási felületeit használó SteamSpy naponta 800 ezer nyilvános felhasználói profil információit tölti le, így például képes körülbelül megtippelni a játékok eladásait is, bár az alkotó szerint a kevés eladást produkáló címek esetében rendkívül pontatlan a rendszer. Ezenfelül a szolgáltatás nem képes számon tartani a DLC-kből és mikrotranzakciókból származó bevételeket, követni a pénzvisszatérítéseket, sőt: azt sem tudja kideríteni, hogy a játékosok konkrétan a Steamen szerezték-e be a játékaikat, továbbá vásárolták vagy ingyen kapták azokat.

Mindezektől függetlenül jelenleg a SteamSpy képes a legjobb képet adni a digitális PC-s játékpiac trendjeiről és sajátosságairól.

Galyonkin szerint néhány nappal ezelőtt összesen 21406 darab játék volt megvásárolható a Steamen, ebből 7696 tavaly került fel a szolgáltatás kínálatába. Jelenleg naponta olyan 30 termék válik elérhetővé a Steamen, azaz óránként 1,25 darab.

A rendelkezésre álló adatok alapján Galyonkin azt állítja, hogy tavaly a fizetős alapjátékok eladásaiból 4,3 milliárd dollár bevétele volt a Steamnek, azonban ennek az összegnek a felét a 100 legjobban fogyó játék generálta, ami az összes elérhető játék 0,05 százaléka. A TOP20-ba nem lehetett 22 millió dolláros eladás alatt bekerülni.

A legtöbb bevételt generált, fizetős alapjátékok 2017-ben a Steamen
#NévEladott mennyiségBevétel
1.PlayerUnknown's Battlegrounds27,795,000600 millió dollár
2.Counter-Strike: Global Offensive12,537,000120 millió dollár
3.Grand Theft Auto V3,462,00083 millió dollár
4.Call of Duty: WWII840,00041 millió dollár
5.Sid Meyer's Civilization VI1,134,00039 millió dollár
6.The Witcher 3: Wild Hunt1,895,00038 millió dollár
7.Divinity: Original Sin 21,004,0037 millió dollár
8.Ghost Recon: Wildlands820,00033 millió dollár
9.Total War: Warhammer II643,00032 millió dollár
10.Middle-Earth: Shadow of War697,00031 millió dollár
11.Rainbow Six Siege2,958,00030 millió dollár
12.NieR: Automata668,00029 millió dollár
13.Ark: Survival Evolved1,529,0028 millió dollár
14.For Honor587,00026 millió dollár
15.Assassin's Creed Origins607,00025 millió dollár
16.Resident Evil 7545,00024 millió dollár
17.Dark Souls III1,023,00024 millió dollár
18.Rocket League1,818,00023 millió dollár
19.Football Manager 2018590,00023 millió dollár
20.Cuphead1,336,00022 millió dollár

Persze a játékosokról is kaptunk pár érdekes staisztikát. A prezentációhoz használt adatok összeállítása előtti két hétben 57 millió játékos volt aktív a Steamen, a szolgáltatásba regisztrált összes felhasználó 25 százaléka játszott a kérdéses időszakban. Nagy átlagban a felhasználók 10,8 játékkal rendelkeztek a tavalyi évben.

Ez már nem képezte az előadásának a részét, de kíváncsiságból ránéztünk a SteamSpy hazánkkal kapcsolatos adataira:

  • a Steamnek bő 1,3 millió magyar felhasználói profilja van;
  • közülük az elmúlt két hétben 34% játszott valamivel;
  • a magyar felhasználók az összes felhasználó 0,45 százalékát teszik ki;
  • a magyarok átlagosan 26,61 darab játékkal rendelkeznek;
  • 2009 márciusa óta az aktív magyar felhasználók átlagosan 780 órát játszottak.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!