Gyorsabbá válhat a hibaelhárítás az E.ON-nál

2018.07.17. 14:06

Utcaszinten lesz képes azonosítani az üzemzavarokat a cég.

Az energiavállalat új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerének alapjait 2016-ban fektették le, a mostani éles tesztidőszakot pedig több hónapos előkészület előzte meg. Az új irányítási rendszertől a cég a kisfeszültségű üzemzavari mutatók javulását és ügyfélélmény-növekedést vár. A későbbiekben - a tesztüzemet követően - gyorsabbá válhat a hibaelhárítás. Hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még.

A kép csak illusztrációForrás: MTI/Balázs Attila

A folyamatos szolgáltatás biztosítása és a gyors hibaelhárítás kiemelt fontosságú egy energiaszolgáltató esetében, ezért is működtet az energiavállalat számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálatot a nagy- és középfeszültségű hálózaton és transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelésére. Ez a rendszer, mely közel 20 éve üzemel, mostantól teljessé válik a kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel.

Az E.ON új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerével a folyamatok a hiba észlelésétől az elektronikus naplózáson és nyilvántartáson át egészen a lezárult, megoldott eseményekig lesznek nyomon követhetők és visszakereshetők, azaz a teljes üzemirányítási folyamat sokkal átláthatóbbá válik.

Hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még.

A most bevezetett rendszerrel a vállalat sokkal pontosabban, területre és utcára lebontva tudja majd beazonosítani a hálózati hiba helyszínét, ezeket pedig mind földrajzi, mind villamos hálózati térképekhez rendelten megjeleníti a rendszer, a hibaesemény bekövetkezéséről és az elhárítás státuszáról pedig a későbbiekben automatikus tájékoztatást kaphatnak az ügyfelek.

A vállalat azt tervezi, hogy a jövőben olyan szenzorok jeleit integrálja a kisfeszültségű rendszerbe, amelyek tájékoztatják az E.ON munkatársait, ha egy adott ponton eltűnik a hálózati feszültség. Ezzel lehetővé válik, hogy a társaság hamarabb értesüljön a problémáról, mint ahogy az ügyfél telefonon jelezné, hogy nincs nála áramszolgáltatás.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!