Morális iránytűt fejlesztett az EA

2018.08.15. 14:07

A loot boxos botrányok hatására találta ki a cég.

Az elmúlt években már a teljes áron értékesített játékokban is feltűntek a mikrotranzakciók, legutóbb a loot boxok váltak divatossá. Ezek gyakorlatilag zsákbamacskák, hiszen csak a megvett virtuális dobozkák kinyitásakor derül ki, hogy mit kaptak a pénzükért cserébe a gamerek. Éppen ezért is több országban vizsgálták már, hogy a lottóhoz és a nyerőgépekhez hasonlóan szerencsejátéknak minősül-e a loot box.

Star Wars Battlefront 2Forrás: EA

Az EA konkrétan a Star Wars: Battlefront 2-ben is alkalmazta a rendszert, azonban annyira felháborodtak a játékosok (emiatt pedig a Star Wars jogait birtokló Disney), hogy a kiadó végül eltávolította a fizetős loot boxokat a játékból, bár emiatt alaposan újra kellett tervezni a játékosfejlődési rendszert.

Ez mindent elmond arról, hogy a kiadó állításaival szemben mennyire volt teljesen opcionális a loot boxok vásárlása.

Néhány nappal ezelőtt a GamesIndustry portálnak nyilatkozva az EA növekedésért felelős alelnöke elárulta, hogy a Battlefront 2-es bukás után kidolgoztak a cégnél

egy morális iránytűt az efféle botrányok elkerülésére.

Ennek az iránymutatásait követve a jövőben remélhetően nem sikerül majd olyan játékot fejlesztetnie a cégnek, amelyben ne lenne megfelelő az igazságosság, az értékesség és a szórakoztatás szentháromságának aránya.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!