Itt a bújtatott tévéreklám új generációja

2018.09.14. 18:07

Élő és rögzített adásokban is bármikor kicserélhetőek lesznek az elhelyezett termékek.

A tévéműsorok készítői mindent megtesznek a műsoraik bevételeinek a maximalizálása érdekében, ennek az egyik módja a hazánkban sokáig tiltott, de pár éve bizonyos megkötések mellett már megengedett termékelhelyezés. A koncepció nagyon egyszerű: a hirdetővel kötött szerződés alapján a készítők jól kivehető módon termékeket helyeznek el tartalmaikban, például a sitcomban a fáradt családapa a szokásostól eltérően nem fiktív márkájú sört iszik a tévé előtt, hanem egy közismert brand termékét.

Ryff Placer: a márkajelzéssel ellátott objektumok mindegyike virtuális az asztalonForrás: Ryff

A köznyelvben főként csak bújtatott reklámnak titulált hirdetéstípus nagy hátránya, hogy a felvétel után nem igazán lehetséges lecserélni a reklámozott terméket, bár elméleti síkon és bizonyos esetekben képkockáról képkockára haladva megoldható lehet némi feltűnésmentes „photoshopolás".

Ez monetizálási szempontból óriási problémának mondható egy olyan világban, ahol a népszerű sorozatok epizódjait rendszeresen és világszerte ismétlik a tévéadókon.

A Ryff nevű vállalat most azt állítja, hogy a Placer nevű termékével teljes mértékben megoldható a gond: a szoftvere képes élő és előre rögzített adásokban elhelyezni a kívánt termékeket. A képkockákra rávarázsolt termékek 3D-s modellek, így a műsorokban megszokott jellegű kameramozgások nem buktatják le a virtuális tárgyakat.

A technológiával bármikor eltüntethetőek és kicserélhetőek az elhelyezett termékek, így drámai mértékben növelhetőek a termékelhelyezésből származó reklámbevételek.

Például debütál egy sorozatepizód valamelyik amerikai tévécsatornán. A bemutató során a főszereplő konyhaasztalán X márkájú gabonapehely van, míg az epizód ismétlésében már Y márkájút láthatnak a nézők. Időközben valamelyik magyar tévén is játszani kezdik az epizódot, de a hazai nézők joghurtot láthatnak a gabonapehely helyén. Az ismétléskor pedig lecserélhetik a joghurtot egy doboz multivitaminra.

Ha pedig éppen nem sikerül eladni a reklámhelyet, akkor semmi sem lesz az asztalon.

A Ryff szerint a Placer könnyedén integrálható a stúdiók és a tévéadók meglévő rendszereivel, nincs szükség jelentős változtatásokra a technológia bevetéséhez.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!