Az Apple App Store megint agyonverte a Google Play Áruházat

2018.10.13. 19:51

A harmadik negyedév során 94 százalékkal magasabb árbevételt ért el az Apple alkalmazásboltja, mint a Play Áruház.

Az Apple App Store remekül zárta a harmadik negyedévet, főleg a Google Play Áruházhon mérten. A Sensor Tower adatai szerint július és szeptember között az App Store 12 milliárd dolláros árbevételt ért el világszinten.

Ez éves összehasonlításban 23,3 százalékos előrelépést jelent, ráadásul az árbevétel 94 százalékkal magasabb annál a 6,2 milliárd dollárnál, amit a Google Play Áruház ugyanezen időszak alatt összehozott.

Természetesen a Google eredménye sem rossz, elvégre éves szinten 21,5 százalékos emelkedést jelez. A két áruház együtt 18,2 milliárdos árbevételt ért el, ami 22,7 százalékos éves emelkedés.

Forrás: Apple

Az appok letöltése éves összehasonlításban 10,9 százalékkal már 27,1 milliárdra emelkedett. Mivel a fejlődő országokban egyre divatosabbak az olcsó androidos eszközök, ezért a telepítések száma 19,5 és 7,6 milliárd arányban a Google javára oszlott meg.

A legtöbb pénzt a Netflix szerezte a negyedév során, azután pedig a Tinder volt a legsikeresebb. A legtöbben a WhatsAppot, a Messengert és a Facebookot töltötték le.

A játékok 8,5 milliárd dollárt hoztak az App Store-nak, a Play Áruháznak pedig 5,3 milliárdot. Ez 12,8 és 18,4 százalékos előrelépés éves szinten. A felhasználók 2,2 százalékkal több játékot töltöttek le, mint a tavalyi harmadik negyedévben. A legkedveltebb a Honor of Kings volt, a Fortnite a kilencedik helyre fért.