Önös érdekéből a Google lassan egy éve hadjáratot indított az internetezőket bosszantó reklámok ellen, megpróbálja automatikusan letiltani az olyan hirdetéseket a Chrome-ban, amelyek teljes értékű reklámblokkoló használatára sarkallhatják a netezőket. A mobilos Chrome persze nem bővíthető kiegészítőkkel, így abban elsősorban kényelmi okból fontos a rossz felhasználói élményt adó hirdetések blokkolása. Emellett nyilván nem szeretné a vállalat, ha olyan mobilos böngészőre váltanának a felhasználók, amelyben elérhető a reklámblokkolás.
A hírek szerint most újabb mindenkit dühítő reklámtípusra kíván lecsapni a Chrome: ezúttal az olyan hirdetéseket szeretné száműzni, amelyek manipulálják a böngészi előzményeket. Arról van szó, mikor a felhasználó megpróbál visszalépni az előzőleg megtekintett weboldalra, de
a vissza gombra koppintáskor egy reklámot kap helyette.
Ezek a hirdetések már legalább két éve a Google illetékeseinek a látókörében vannak, azonban egyelőre nem világos, hogy Chrome mikortól kezdve lehetetlenítheti el a működésüket, a cég egyelőre csak teszteli a kiiktatásuk lehetséges módszereit.
Az óvatosság oka, hogy a rossz implementáció nem várt következményekkel járhatna, üzemzavart okozhatna egyes webhelyeken.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!