2018 sem volt a virtuális valóság éve

2019.01.08. 20:53

A Steam hardveres felmérése is bizonyította, hogy mégsem őrülnek meg az emberek a virtuális valóságért.

A Steam a leggyakrabban használt játékplatform a PC-s világban, és a legutóbbi felmérése azt vizsgálta, milyen hardvereket használnak mostanában a gamerek. Persze az eredmények nem képviselik az összes játékost, így aztán nem adnak valós képet a teljes piacról sem.

Forrás: 123RF

Ennek ellenére érdekes részletekre derült fény. 2018-ban például a Steam felhasználói közül kétszer annyian használnak VR-headsetet, mégsem terjedtek el ezek az eszközök. Hiába duplázta meg az ilyen felhasználóit a Steam,

az összes felhasználóra vetítve még így is csak 0,8 százalékról beszélünk.

Ez gyakorlatilag fele-fele arányban oszlik meg az Oculus Rift és az HTC Vive között.

A windowsos, kevert valóságra épülő headsetek pedig csak 0,07 százalékot értek el a felmérésben.

Mint azt egy korábbi cikkünkben már megírtuk, az előrejelzések azt mutatják, hogy a VR marginális szereplő lesz, legalábbis a közeljövőben biztosan. Mindez úgy, hogy már bőven túl vagyunk az első néhány éven, a gyermekbetegségek korának már le kellett volna zárulnia. Most kellene szárnyalnia az egész biznisznek, amíg még valamilyen szinten is divatos vagy modern egy ilyen jellegű termék. Ezek után minden már csak nehezebb lesz, hiszen jönnek az új trendi technológiák, például az okoshangszórók, okosotthonok vagy a mesterségesintelligencia-eljárások, amelyek elviszik majd a pénzt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!