Eszement modot kapott a Quake 2

quake 2 ray tracing sugárkövetés nvidia geforce rtx
Teljes értékű sugárkövetésre képes renderelővel is játszható már a Quake 2
Vágólapra másolva!
Teljesen ray tracingelve is játszható már a klasszikus játék.
Vágólapra másolva!

Az NVIDIA GeForce RTX videokártyák fordulópontot jelentenek a valós idejű 3D grafika történetében, a specializált feldolgozóikkal lehetővé teszik a videojátékokban a valós idejű sugárkövetést. Az óriási költségvetésű animációs filmekben már régóta használt ray tracing lényege, hogy a képkockák megvilágítása a fényforrásokból kiinduló fénysugarak útjának a követésével jön létre, és ennek a melléktermékeként képződnek le az árnyékok.

Teljes értékű sugárkövetésre képes renderelővel is játszható már a Quake 2 Forrás: Christoph Schied

A sugárkövetéssel elméletben tökéletesen valósághű fény-árnyék leképezés hozható létre, bár a valós idejű grafikában ez részben a számítási teljesítmény limitálsága miatt nem mostanában fog ténylegesen megvalósulni.

Most egészen eszement modot készített egy Christoph Schied nevű kutató, a Q2VKPT projektje teljes értékű ray tracinggel rendereli az id Software által még 1997 végén piacra dobott Quake 2-t, sejthetően NVIDIA GeForce RTX videokártya kell a különleges verzió futtatásához. Nem egy klasszikus modról van szó, Schied némi segítséggel valójában teljesen újraírta a játékmotor renderelőjét, a szoftvere a Vulkan programozási felületen keresztül éri el az RTX kártyák beépített sugárkövetési funkcióit.

Persze akad pár feltűnő limitáció, hiszen csupán egy hobbiprojektről van szó, időhiány miatt egyelőre nem sikerült mindent tökéletesen megoldani, például a ray tracinges renderelőt használva nem jelennek meg a részecskeeffektek.

Az új renderelővel persze egy csöppet megnő a játék rendszerigénye, 2560×1440 pixeles felbontásban csak 60-hoz közeli képkockasebességgel futtatható a GeForce RTX 2080 Ti videokártyán.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!