Intézményesült az Apple elleni lázadás

App Store
--FILE--A Chinese mobile phone user shows the icons of App Store app, left, and messaging app Weixin, or WeChat, of Tencent on his iPhone smartphone in Ji'nan city, east China's Shandong province, 27 June 2017. A Chinese clothing company is suing Apple for copyright infringement of the Apple App Store logo, a court in Beijing said Tuesday (26 December 2017). Clothing label KON claim the Apple App Store logo closely resembles its own, which the company has been using as a merchandise trademark since 2011, and registered in 2012, according to the Dongcheng District People's Court in Beijing, which has accepted the lawsuit. KON is demanding compensation of 100,000 yuan (about 15,200 US dollars), an injunction against infringing devices such as iPhones and iPads, as well as a public apology. Both logos feature a triangular stick design. Apple replaced the old logo, consisting of a pencil, ruler and brush, with the current one on its iOS and MacOS devices this year. Kon said that the two logos look practically the same to the untrained eye of an ordinary customer. Launched in 2009, KON is a Beijing-based clothing label that targets young customers. The company said the logo design was inspired by singer Johnny Rotten of the British punk band The Sex Pistols.
Vágólapra másolva!
Szervezetbe tömörültek a piaci versenyt és nagyobb jutalékot követelő appfejlesztők.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt években számos kisebb-nagyobb fejlesztő szólalt fel az Apple App Store hegemóniája miatt, de hiába kiabáltak hangosan a bolt unfairnek tartott üzleti praktikái miatt, egyedül semmire sem mentek. A Fortnite App Store-ból való szándékos kihajíttatásával, majd az ennek apropóján indított perrel nem ért a csúcspontjára az Apple és az appfejlesztők közti konfliktus, valójában ez csak a kezdet volt.

A kép csak illusztráció Forrás: AFP=Imaginechina/Da Qing

Az Apple üzleti praktikáinak leghangosabb kritikusai most összeálltak, megalapították a Coalition for App Fairness érdekvédelmi csoportot. Reményeik szerint együtt már képesek lesznek elég erőt képviselni ahhoz, hogy küzdjenek az App Store előnytelen szabályai ellen.

A koalíció alapító tagjai között az Epic Games, a Spotify, a Basecamp, Deezer, a Tile, a Blix, továbbá a Tinder mellett számos másik nagy randiszolgáltatást üzemeltető Match Group is megtalálható.

A csoporthoz bármely appfejlesztő csatlakozhat.

A Coalition for App Fairness szerint az Apple gondosan kitalált, versenyellenes praktikákkal szabályozza, hogy a hardveres és szoftveres termékeket készítők milyen funkciókat és hogyan tehetnek elérhetővé a fogyasztók számára, helyzetbe hozza a saját termékeit a rivális megoldások kárára, továbbá ötleteket lop.

A mobileszközeire appokat kizárólag az App Store-on keresztül enged kiadni, a rivális boltok indítását technikailag lehetetlenné tette, az appok árából és az in-app vásárlások összegéből levont 30% jutaléka pedig aránytalanul magas.

Összefoglalva a csoport szerint az Apple a piaci erőfölényét kihasználva drámaian akadályozza a piaci versenyt, a fogyasztókat és a fejlesztőket is számukra súlyosan érdeksértő helyzetbe kényszeríti, hogy maximalizálja a saját bevételét. Csak az App Store-ból tavaly 15 milliárd dollár bevétele származott a cégnek, ami garantáltan nagyságrendekkel több, mint amennyibe annak fejlesztése és üzemeltetése került, korrekt mértékű profittal megfejelve.

A Coalition for App Fairness kidolgozott egy tíz pontból álló etikai iránymutatást, és arra kéri az Apple-t és az egyéb alkalmazásboltok üzemeltetőit, hogy ezeknek megfelelően alakítsák ki vagy át a fejlesztői szabályzataikat.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!