Közeleg a HD DVD utolsó nagy dobása

Vágólapra másolva!
Hiába pártolt el a Warner és állítólag már az egyik amerikai elektronikai áruházlánc is a HD DVD-től, a Toshiba nem adja fel, és a legdrágább reklámlehetőséggel népszerűsíti a formátumot.
Vágólapra másolva!

A japán gyártó az amerikaifoci-döntő, a Super Bowl szünetében ad majd le egy fél perces reklámot, ami nem kevesebb, mint 2,7 millió dollárt (471 millió forintot) emészt fel - adta hírül a Tech.co.uk. Mivel ezt a sporteseményt nézik az USA-ban a legtöbben, itt a legdrágábbak a reklámok, és minden cég ide összpontosítja legjobb filmjeinek bemutatóját: 1984-ben például ekkor ment le az Apple Macintosh azóta kultikus reklámfilmje.

Kérdés, hogy ez segíthet-e még a HD DVD formátumon, amelytől januárban, a CES-t megelőzően az egyik legnagyobb filmstúdió, a Warner is elpártolt, jelentősen csökkentve ezzel a nagy felbontású korongokot elérhető kínálat vonzerejét. A Toshiba most nem is a filmkínálatot, hanem saját, dizájnos lejátszóit és a formátum előnyeit kívánja majd bemutatni a rendelkezésre álló fél percben.

A japán cég korábban azt is bejelentette, hogy felére csökkenti az új generációs lejátszók árát, azonban az egyik legnagyobb áruházlánc, a Cicruit City ennél a Gizmodo értesülései szerint még tovább megy, és fillérekért árusítja ki a HD DVD lejátszókat - vagyis még igazi piaci bevezetése előtt szabadulni kíván a formátumtól. Ennek köszönhetően úgy tűnik, hogy a Super Bowl-reklám ide vagy oda, a Toshiba már nem kerülhet nyerő pozícióba a Blu-ray-jel szemben.