Vágólapra másolva!
Az idén júliusban több mint húszezren álltak át digitális televíziózásra, így a hónap végén már 1,061 millió magyar háztartás tévézett így - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
Vágólapra másolva!

Az NHH gyorsjelentése szerint júliusban a tévéelőfizetések 43,2 százaléka volt digitális. A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. A hatóság becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás, míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik.

A NHH adatai szerint júliusban az előfizetői körön belül 12,9 százalékról 13,3 százalékra nőtt a digitális kábeltelevíziót, vagy telefonvonalon nyújtott IPTV-t nézők száma, miközben a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 29,5 százalékról 29,9 százalékra emelkedett, a hagyományos analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 57,6 százalékról 56,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett mikrohullámú televíziós szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma júliusban 722 ezerről 734 ezerre nőtt. A piacvezető DIGI részesedése 57,1 százalékról 55,5 százalékra, a UPC-é pedig 25,3 százalékról 24,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom 12,2 százalékról 14,2 százalékra növelte részesedését. Az AH piaci része 0,1 százalékponttal 5 százalékra csökkent, a Hello HD részesedése pedig 0,4 százalékos maradt júliusban.

Az NHH gyorsjelentése az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban négyezerrel 1,722 ezerre, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,411 millióról 1,395 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 316 ezerről 327 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 0,2 százalékponttal 36,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 0,2 százalékponttal 20,9 százalékra emelkedett, a harmadik DIGI-é pedig 0,3 százalékponttal 10,7 százalékra nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között, valamennyi szolgáltatást figyelembe véve az UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,4 százalékról 33,1 százalékra csökkent. Júliusban nem változott a második DIGI 24,1 százalékos piaci része, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,2 százalékról 18,9-ra növelte részesedését.