A Rice Egyetem pszichológiai tanszékének munkatársai száz önkéntes résztvevő bevonásával, összesen 180 különböző tesztfelvétel levetítésével vizsgálták meg azt, hogy miként érzékelik a nézők a mozgóképes tartalmak minőségének változását.
A felmérés során kilenc különböző minőségi szintű, egyenként két perc hosszúságú videót vetítettek le, a legrosszabb egy 550 kilobites bitrátával rögzített webes videótól a DVD-minőségig terjedt. A tesztnézőknek minden klip levetítését követően nyilatkozniuk kellett a képminőségről, illetve arról is, hogy mennyire nyerték el tetszésüket a képsorok.
Mint kiderült, azokat a videókat, melyek tartalma elnyerte a nézők tetszését, általában jobb minőségűként is jelölték meg az önkéntesek. Az eredmények alapján sokszor egy rosszabb minőségű felvételt jobb minőségűnek ítéltek a nézők akkor, ha annak képsorai felkeltették érdeklődésűket. Ugyanakkor az egyébként jobb minőségű videókat gyakran rosszabbnak ítélték a valóságnál - amennyiben érdektelen volt azok tartalma számukra.