Online bevételek: a hirdetésen túl

Vágólapra másolva!
Mester Sándort, az [origo]-t kiadó Axelero Internet Média Üzletágának igazgatóhelyettesét, marketing osztályvezetőt arról kérdeztük, hogy van-e a portálnak forgalma az internetes világban immár hagyományosnak mondható hirdetési bevételein felül.
Vágólapra másolva!

Az idei terv szerint a portál bevételeinek több mint egyötöde fog nem hirdetésjellegű szolgáltatásokból származni - mondta Mester Sándor. - Örömmel mondhatom, hogy az idei első negyedéves tervet jóval túlteljesítettük, és közel akkora forgalmat hoztunk e téren, mint tavaly egész évben. Vagyis rendkívüli tempójú növekedésnek vagyunk tanúi és haszonélvezői.

Miből hozzák össze a nem hirdetési bevételeket?

Elsősorban azokat a szolgáltatásokat említem, amelyek keretében az [origo] tartalmait csomagoljuk újra és értékesítjük más platformokon, illetve - mint egy hírügynökség- más médiumok, elsősorban kereskedelmi rádiók számára. Sokat beszélnek az elektronikus kereskedelemről: az [origo] esetében ez szolgáltatások sorát jelenti, amelyek lényegében az [origo] közönségét kötik össze a különféle termékeket, szolgáltatásokat ajánló cégekkel.

Lehet-e vásárolni, online fizetni is az [origo]-n?

Egyelőre nem, ami persze nem jelenti azt, hogy akkor tehát a portál nem is vesz részt az e-kereskedelemben. Arra vállalkozik, amit az értékesítés folyamatából a leginkább tud: dinamikusan növekvő online közönségét vezeti el e-kereskedelmi internetes helyekre, áruházakba, ahol a könyvtől a csengőhangig mindenfélét lehet vásárolni, és részesedik a partner forgalmából. Ezen felül a maga vásárterére is gyűjt online megjelenést akaró vállalatokat.

A parlamenti választások mindkét fordulója előtt az [origo] játékában emeltdíjas hangszolgáltatás révén lehetett véleményt nyilvánítani. Többtízezer hívás érkezett, ami ebben a világban tekintélyes számnak mondható. Gondoljuk, az efféle tevékenységekből jövő forgalommal is számolnak az idei költségvetésben.

Az első forduló előtt, amikor azt kérdeztük, hogy a nyolc országos listát állító párt közül melyik nyeri meg majd az első fordulót, a MATÁV távszavazás szolgáltatását igénybe véve több mint 35 ezer hívást regisztráltunk. Másodszorra, a második forduló előtt, amikor arra vártunk választ, hogy az [origo] közönsége szerint ki alakít majd kormányt, csaknem 19 ezer hívás érkezett. Ezek valóban nagy számok. Vannak milliós nézettségű tévéműsorok, amelyek producerei örülnének, ha ilyen eredményeket érnének el a műsorukhoz illesztett emeltdíjas szavazásokkal, kvízekkel. Be kell vallanom, hogy ez a két, csak az [origo]-n meghirdetett akciónk döbbentett rá minket arra, hogy milyen ereje is van a mi médiumunknak. Naponta olvassuk a portálok látogatottsági eredményeit, és látjuk, hogy az [origo] mostanság átlagosan 500 ezer feletti látogatást produkál. Most már azt is bizonyítottuk, hogy a portál képes mozgósítani az e mögött a szám mögötti nagyon sok, többszázezer valóságos látogatót. Az [origo] tömegmédiummá vált, amelynek hatása és hatóköre nem sokára a nagyobb televíziókéval lesz összevethető.

Vagyis újabb bevételek elé néznek?

A hirdetési forgalmunk gyors ütemű bővülése mellett hasonló sebességgel növekednek az egyéb bevételeink. Hamarosan elindítjuk azt a szervizközpontot az [origo]-n, amely emeltdíjas SMS-sel kifizethető, mobiltelefonnal elérhető szolgáltatásokat, vetélkedőket, játékokat ajánl a látogatók figyelmébe. Idén a portál teljes bevételének egyjegyű százalékát hozzák majd az emeltdíjas SMS-alapú szolgáltatások, jövőre ez 10 százalék fölé is mehet.