Vágólapra másolva!
Egy riválisa tisztességtelen piaci magatartással vádolja a British Telecom (BT) távközlési szolgáltatót. A vád szerint a BT gátolja az alternatív szolgáltatók tevékenységét a szélessávú internetszolgáltatás területén.
Vágólapra másolva!

ADSL

ADSL-szolgáltatás a műszakilag megfelelően felkészített telefonközpontoktól kábelhosszon számítva 4-5 km-re érhető el.

A skót távközlési szolgáltató Thus állítása szerint a brit távközlési hálózat nagy részét birtokló BT számos esetben megnehezíti az internetszolgáltatók tevékenységét az ADSL-piacon, A vállalat a vádat konkrét példával támasztja alá: egy skóciai felhasználó a Thus-leányvállalat Demon internetszolgáltató ADSL-szolgáltatását kívánta megrendelni, ám a távközlési hálózattulajdonos BT Wholesale szerint lakóhelye túlságosan távol fekszik a helyi telefonközponttól, így a szolgáltatás nem biztosítható számára. A Thus szerint az azért érdekes, mert a megrendelő korábban már rendelkezett ADSL-kapcsolattal: éppen a British Telecom internet-előfizetője volt.

A Glasgow-i székhelyű Thus több példát is említ, amikor a fenti esethez hasonlóan a BT állítása szerint egy-egy szolgáltatási területen a Demon szolgáltatása műszaki okok, leginkább a központtól való nagy távolság miatt, elérhetetlen volt, ugyanakkor az ugyanolyan technikai feltételeket igénylő BT szélessávú szolgáltatás rendelkezésre állt. A British Telecom-divízió, hang- és adatkommunikációs szolgáltatásokat kínáló BT Retail hagyományosan előnyt élvez a többi szolgáltatóval szemben a szintén a távközlési óriás részeként működő hálózattulajdonos BT Wholesale-nél - jelentette ki a Thus egy vezetője, aki elmondta, hogy az esetek kivizsgálására felkérték a brit távközlési regulátor Oftelt.

A British Telecom saját hatáskörében kivizsgálja az adott esetet, ezen túl minden téren hajlandó együtt működni az esetleges versenyfelügyeleti vizsgálat során - közölte a korábbi távközlési monopólium képviselője.