Vágólapra másolva!
Az IDC legfrissebb kutatási adatai szerint, elsősorban a munkahelyi és iskolai használók számának növekedésének köszönhetően, a közép-kelet-európai országokban egyenletes ütemben növekszik az internetpenetráció. Régiónkban a havonta legalább egyszer a világhálóra kapcsolódók aránya 2003-ban eléri a 17, 2006-ra pedig a 27 százalékot.
Vágólapra másolva!

Bár a felhasználók száma folyamatosan növekszik, a piac még mindig jócskán elmaradott a nyugat-európaihoz képest. A térségben a nyugati mércét egyedül Észtország és Szlovénia internetpenetrációja üti meg. Az IDC vezető elemzője szerint a két ország sikere egyfelől az iskolai és a közösségi hozzáférési pontokon történő internethasználat promóciójával kapcsolatos kormányzati intézkedéseknek köszönhető, másfelől azoknak az egyéni kezdeményezéseknek, amelyek az üzleti szférában is hangsúlyozzák a világhálóban rejlő lehetőségeket - áll az Információs Társadalom és Trendkutató Központ Infinit hírlevelében.

Hazánkban járt az uniós informatikai főbiztos/techbazis/internet/20030226hazankban.htmlAz EU elégedett az információs fejlődéssel/techbazis/internet/20030214azeu.htmlUniós fellépés a szélessávú internetért/techbazis/internet/20030213unios.html

Az emelkedő penetráció a térség elektronikus kereskedelmére is kedvező hatást gyakorol. 2003-ban az e-kereskedelemre fordított kiadás várhatóan eléri a 4,4 milliárd dollárt, amelynek 90 százalékát a B2B e-commerce teszi ki. A régió vezető piacai továbbra is Cseh-, Magyar- és Lengyelország (a régió e-kereskedelmi forgalmának 90 százalékát ez a három ország bonyolítja). Az e-kereskedelem fejlődésének gátat szabó tényezők (magas internetköltségek és - még mindig - alacsony penetráció) ellenére a szélessávú hozzáférés elterjedése lökést kell, hogy adjon a piacnak: növekednie kell mind a felhasználók számának, mind pedig az online eltöltött idő mennyiségének.

Az elemzők szerint 2003-ban 5,6 millió internet-felhasználó lesz a vizsgált régióban. A dial-up hozzáférések az összes internetkapcsolat 85 százalékát fogják alkotni. Az IDC szakemberei úgy látják, hogy a piac kiteljesedéséhez elsősorban a szélessávú kapcsolatok valamint az otthoni internethasználat arányának kellene megnövekednie.

Axelero Internet Webfejlesztői Partner Programhttp://axpartner.axelero.hu/axpartner

Az Internethasználat és e-kereskedelem Közép- és Kelet-Európában, 2001-2006 című tanulmányban a régió, és ezen belül Bulgária, Horvátország, Csehország, Észtország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia otthoni, munkahelyi és iskolai (közösségi hozzáférési pontokon történő) internethasználatával valamint elektronikus kereskedelmi piacával kapcsolatos felmérési adatok és előrejelzések olvashatók.

ITTK Infinit