Elektronikus ügyintézés Egerben

Vágólapra másolva!
Magyarországon elsőként elektronikus úton intézhetik építéshatósági ügyeiket január 1-jétől az egriek, illetve a környező 18 kistelepülés lakói - közölte a hevesi megyeszékhely alpolgármestere kedden.
Vágólapra másolva!

Egy építési engedély kiadása a fejlesztésnek köszönhetően a jelenlegi, átlagosan 45 napról várhatóan 35 napra csökken. A 25 millió forintos program megvalósítását pályázat útján 18,5 millió forinttal támogatta az informatikai tárca - nyilatkozta a Horuczi Csaba, Eger alpolgármestere.

Mandász Gábor, a megoldást fejlesztő cég képviselője hozzátette: a program használatának csupán egy elektronikus azonosító jel a feltétele, amelyet saját kérésére a kistérség valamennyi lakója megkaphat. Ezt követően a város honlapjáról letölthetőek a használatbavételi, a fennmaradási, a bontási, a telekalakítási és az építési engedélyek megszerzéséhez szükséges adatlapok, amelyeket az ügyfél ki is tölthet és el is juttathat elektronikus úton a helyi építési hatósághoz. A határozatok kiadása is elektronikus úton történik.

A program keretében a városháza előtt egy úgynevezett info kioszkot is kialakítanak, azok számára akik otthonukban nem rendelkeznek internettel. Az elektronikus azonosító jel használata az önkormányzat e-közigazgatás programjának kiterjesztése nyomán más hatósági ügyek intézésénél is használható majd - fűzte hozzá az informatikai szakember. Estefán Géza, az 58 ezer lakosú település jegyzője azt mondta: az ügyintézési idő további csökkentésének az a feltétele, hogy a társintézmények és szakhatóságok is rendelkezzenek hasonló rendszerrel.