2 gigabájtosra bővülnek a Gmail postafiókok

Vágólapra másolva!
A Google cég csütörtökön bejelentette, hogy megduplázza jelenleg tesztüzemben elérhető, ingyenes levelezőszolgáltatása felhasználóinak elektronikus postafiókjait. A Gmail.com végződésű címek birtokosai így akár két gigabájtnyi levelet raktározhatnak online tárhelyükön.
Vágólapra másolva!

Mint ismeretes, a webes keresőjéről ismert amerikai cég pontosan egy évvel ezelőtt, 2004 április elsején indította útjára ingyenes levelezőszolgáltatását. A Gmail már tavalyi indulásakor összes riválisánál nagyságrendekkel nagyobb, 1 gigabájtos tárhelyet kínált a felhasználóknak. Mivel ehhez hasonló gigantikus méretű online postafiókot azóta a társaság több versenytársa - például múlt hét óta a Yahoo - is kínál, a Google csütörtökön bejelentette, megduplázza az elérhető tárhelyek méretét.

A Gmail.com-os e-mail címmel rendelkező felhasználók így akár 2 gigabájtnyi, akár csatolt multimédiás fájlokat is tartalmazó üzenetet tárolhatnak a levelezőrendszeren, s a vállalat közlése szerint a közeljövőben további bővítéseket tervez. A Google statisztikái szerint egyébként a korábbi, 1 gigabájtos tárhely-limitet is csupán a felhasználók néhány százaléka használta ki, a legtöbb levelező ennél jóval kevesebb információt tárol a rendszerben. A rivális Yahoo és a Microsoft Hotmail levelezőszolgáltatásaiban egy két gigabájtos postafiókért - ha igénylik azt - évi húsz dollárt kell fizetnie a felhasználóknak.

A jelenleg is tesztüzemben működő Gmailre a felhasználók nem regisztrálhattak szabadon, saját webes postafiókot a szolgáltatás indulásakor csupán pár ezer szerencsés kiválasztott nyithatott. Ők bizonyos idejű használat után saját ismerőseiket invitálhatják meg, akik később szintén új felhasználókat hívhatnak meg a rendszerbe. Március közepe óta a Google a Gmail honlapot felkeresők közül minden huszadik felhasználónak már hagyományos regisztrációs lehetőséget is biztosít. A webes levelezőfelületen megtekinthető levelek mellett a Gmail automatikusan az adott üzenet szövegéhez kapcsolódó reklámokat jelenít meg. Eme funkció miatt a szolgáltatást korábban számos kritika is érte.