Még idén startol a Microsoft szuperkeresője

Vágólapra másolva!
A redmondi szoftveróriás nyíltan hadat üzent a Google-nak: fél éven belül olyan internetes keresőt indít el, amely - ígérete szerint - kétszer jobb lesz, mint vetélytársáé.
Vágólapra másolva!

A nagy szabású tervet a Microsoft európai regionális igazgatója, Neil Holloway osztotta meg a nyilvánossággal Párizsban, a Reuters Global Technology, Media and Telecoms Summit keretében. A vállalat képviselőjének az IT- és távközlési guruk tanácskozásán elhangzott ígérete szerint az új kereső sokkal pontosabb találatokat ad majd az internetezőknek, mint a Google. A szolgáltatást először az Egyesült Államokban és valószínűleg ezzel egyidejűleg az Egyesült Királyságban - vagyis a két legnagyobb angol nyelvű piacon -, majd ezt követően pár hónapos késleltetéssel az európai piacokon is elindítják.

Mint arra a Reuters beszámolója is emlékeztet, a Microsoft többször próbált már elsőbbséget szerezni olyan területen, amelyet egy konkurense uralt: általában úgy, hogy a Windowsba integrálta saját szolgáltatását. Ennek azonban jogi következményei is lettek: annak idején a Netscape-pel kerültek szembe az Internet Explorer böngésző, legutóbb pedig a Real Networks-szel a Windows Media Player operációs rendszerrel együtt való árusítása miatt.

Holloway most cáfolta, hogy az új keresőszoftvert a Windows Vista részeként dobnák piacra. Ehelyett webes szolgáltatásként jelentetik majd meg az új keresőt, amelyet népszerű kommunikációs szolgáltatásaikhoz, a Windows Messenger üzenetküldőhöz, és a Hotmail levelezőrendszerhez kötnek majd, így az emberek könnyedén használatba vehetik majd azokat. A cég egyébként is nehezen tudná megszorongatni a Google-t egy szoftveres szolgáltatással, hiszen annak alkalmazásai platformfüggetlenül, webes felületen érhetők el: az utóbbi időben pedig a Microsoft is ebbe az irányba halad a Live.com weboldalon található alkalmazásaival.

Nem csak webcímeket dob majd ki

A Microsoft regionális vezetőjének elmondása szerint keresőjük azért lesz jobb a konkurenciánál, mert nem csak egyszerű webcímeket dob majd ki keresési találatként. Holloway szerint kutatási eredmények igazolják, hogy a webes keresések során a felhasználók az esetek 50 százalékában nem kapják meg azt a linket, amit keresnek. A Microsoft ezért olyan megoldást ígér, amely mélyebbre megy, és konkrét választ ad a felhasználó kérdéseire.

Így például azok, akik házat vásárolnának, olyan találatokat kapnak, amely az általuk keresett árat és földrajzi területet adja meg, vagy azok, akik éttermet keresnek estére, a környékükön található helyek étlapjában is kutakodhatnak majd. Holloway viszont nem árult részleteket arról, milyen technológiával valósítják majd meg mindezt.