Egyre többen nézik a neten a magyar tévéket

Vágólapra másolva!
Kétszer-háromszor akkora a közszolgálati adókat valós időben interneten nézők aránya, mint a kereskedelmi csatornákat választóké - mutatja ki a Szonda Ipsos egy, nemrégiben lezárt kutatása.
Vágólapra másolva!

Az MTV egyes csatornájának minden negyvenedik, a kettesnek minden huszadik, a Duna TV minden huszonötödik nézője annak ellenére a világhálón keresztül tekinti meg a műsort, hogy az adott csatornán éppen ez a produkció fut - olvasható az MTI-hez eljuttatott anyagban. Ugyanakkor a TV2-nél 1,4 az RTL Klub esetében 1,2, míg a Viasat3-nál 3,9 százalék ez az arány.

Perjés Tamás médiakutatási igazgatóhelyettes az MTI-nek elmondta: a hirdetők számára legértékesebb 18-49 éves célcsoport néz az átlag feletti mennyiségben tévéműsort az interneten, s egy-egy műsor esetében akár a 30-40 százalékot is elérheti ez az arány. "Ezek jellemzően alacsony nézettségű rétegműsorok, bár a Barátok közt 1,4 százalékos eredménye 40-50 ezer embert jelent" - tette hozzá a szakember, aki azzal magyarázta a közszolgálati tartalom iránti nagyobb arányú érdeklődést, hogy a netező, magasabb státuszú fogyasztók nyitottabbak az ilyen tartalmak iránt.