Elpárolgott a Chrome iránti lelkesedés

Vágólapra másolva!
Pár nap alatt jelentős részesedést szerzett a Google vadonatúj webböngészője, ám három hét elteltével jelentősen megfogyott a felhasználói tábor: már csak a netezők kevesebb, mint egy százaléka használ Chrome-ot. A próbaverzió kiadása így is hasznos volt a fejlesztők szerint.
Vágólapra másolva!

A Google webböngészője a bemutatása után hatalmas érdeklődést váltott ki az internetezőkből, és 24 óra leforgása alatt olyan sokan töltötték le, hogy piaci részesedése a PC-s böngészők között elérte a 1,5 százalékot. Ez az arány azonban mostanra jelentősen visszaesett: a kétmillió weboldalt monitorozó Net Applications mérései szerint a böngésző már csak 0,8 százalékon áll, és a negyedik helyért verseng az Internet Explorer és a Mozilla Firefox mögött az Opera böngészővel, amelyet korábban magabiztosan hagyott le - írja a Los Angeles Times. (A Maces internetezőket egyelőre nem érintette a dolog, mert OS X-re még nem készült el a Chrome.)

A Google azonban nem aggódik a felhasználók elpártolása miatt, mivel a cég illetékesei szerint így is elég sok hasznos visszajelzést kaptak az internetezőktől a böngészővel kapcsolatban. A Chrome fő vetélytársának tekintett Mozilla Alapítvány, amely a Firefoxot fejleszti, egyelőre nem tartja mérvadónak az első tesztváltozat kiadása óta eltelt három hetet, vagyis nem aggódnak a piaci részesedésük miatt.

A Chrome-ból eddig csak egy előzetes próbaváltozat jelent meg (V0.2 Béta), amelybe közel sem került bele minden újítás, amit a fejlesztők terveznek. Az új böngésző a legtöbb kritikát azért kapta, mert hiányoznak belőle a Firefoxban megszokott, változatos kigészítések. Ezek hiányát a Google böngészőjének alapfunkciói nem kompenzálták, igaz, az új terméknek esélye sem volt arra, hogy a Firefoxhoz hasonló, széles körű független fejlesztőbázis álljon mögé ilyen rövid idő alatt.

A tesztváltozat kiadásával a Google mindenesetre képes volt demonstrálni, hogy tényleg egy villámgyors böngészőt írtak. A piaci elemzők szerint a kezdeti érdeklődés elhaltával komoly marketingtevékenységre is szükségük lesz, hogy népszerűvé tegyék a terméket, amikor az készen áll majd a hivatalos megjelenésre.