Játékokban hirdetne a Google

2008.10.08. 17:16

Flashjátékokhoz való hirdetési megoldást jelentett be Seattle-ben a Google. A cég sikeres kulcsszavas rendszerébe kötné be a sokaknak szórakozást nyújtó apró alkalmazásokat - adta hírül a Yahoo News.

 

Az egyenlőre béta verzióban elinduló Google  szolgáltatás teljesen testreszabható hirdetéseket, a felhasználóknak útban nem lévő reklámokat ígér a kiadóknak. A hirdetőket pedig egy új réteg, a társas kapcsolataiban nagyon aktív, közösségi oldalakat látogató szociális játékos elérésével kecsegeteti a Google.

A játékban megjelenő első Google reklámok a várakozások szerint olyan videók lesznek, amelyeket a játék elkezdése kezdetén vagy végén, esetleg a pályalépések között kénytelenek megnézni a felhasználók. Az egyes játéktípusok viszonylag pontos célzást tesznek lehetővé, így a sportjátékok iránt érdeklődő felhasználó valószínűleg nem fog könyvreklámokkal szembesülni két pálya között.

 

 

A program első résztvevői között olyan cégek találhatóak meg, mint a hétfő reggeli irodai levelezések ismert szereplője, az Armor Games, vagy a több száz játékot kínáló HeavyGames és ArcadeTown. De megtalálható az induló csapatban a lassan negyven éves játékipari óriás, a Konami is.

Alkalmi játékosoknak szánják

A bejelentést a Casual Connect konferencián tette meg a webes cég. A rendezvény a szaknyelven casualnek nevezett, rövid betanulási időt igénylő, könnyű kikapcsolódási lehetőséget nyújtó játékokkal foglalkozik. Ezek a programok egyre több olyan felhasználót vonzanak, akik a komoly bevonódást és időráfordítást kívánó hardcore játékok elé nem szoktak leülni.

A flashjátékok reklámmal való feltöltése nem számít kifejezetten új ötletnek. A Gamasutra szaklap 2007 októberében járta körbe netes játékfejlesztők megkérdezésével a szóbajöhető üzleti modelleket. Reklámokban hirdető ügynökség már akkor is volt, igaz, a Kongregate játékoldalt üzemeltető Jim Greer szerint nem ezeknek az elterjedése jelentené a nagy áttörést, hanem a fizetős flashjátékok általánossá válása.

Régi harc a Microsofttal

A Google és a Microsoft is bevásárolt a tavalyi év folyamán a játékok hirdetési felületeit értékesítő ügynökségekből. Az előbbi az Adscape Media, az utóbbi a Massive Inc. nevű céget vette meg, hogy legyen alap a további terjeszkedéshez.

A keresőcég európai partnere, a Mochi Media igazgatója szerint azzal, hogy a Google belépett a játékba illesztett reklámok piacán, felnőtté vált ez a hirdetési forma is. A nagy hirdetési forgalommal rendelkező játékos megjelenése amiatt biztosan jót tesz az alkalmi játékosokat kiszolgáló oldalaknak, hogy a hagyományos módszerek mellett tudja kínálni egy csomagban ezt az újszerű megoldást. Már csak az a kérdés, mit szólnak majd a játékosok a reklámokhoz.