Pozitív értékelésekért fizetett a Belkin

Vágólapra másolva!
A hálózati eszközöket gyártó Belkin cég egyik alkalmazottja hirdetésben keresett olyan munkaerőt, amely fizetség ellenében pozitív véleményeket ír a vállalat termékeiről különböző webboltokban és fórumokban.
Vágólapra másolva!

A Belkin cég elnöke, Mark Reynoso a cég honlapján publikált nyílt levélben kért elnézést a vásárlóktól, miután kiderült, a vállalat egyik értékesítő munkatársa hamis termékértékelések írásához toborzott munkaerőt. Az Amazon Mechanical Turk nevű online álláskereső oldalon közzétett hirdetés szerint a vállalat 65 centet, azaz közel 150 forintot fizetett volna minden olyan véleményért, amelyet különböző online boltokban vagy termékteszteket publikáló szájton adnak közzé a jelentkezők a Belkin termékeiről.

A leírásban az is szerepelt, hogy a hozzászólásokat angol nyelven, jó helyesírással kell publikálni, "a termékeknek mindig 100 százalékos (a lehető legjobb) értékelést kell adni", és olyan stílusban kell megírni a véleményeket, mintha a bér-hozzászóló valóban megvette volna és használná azokat. Ezen kívül a jelentkezők feladata lett volna az is, hogy a mások által írt negatív véleményeket lepontozzák a szájtokon.

A Belkin szóvivője a sajtónak úgy nyilatkozott, a cégnél belső vizsgálatot indítottak az eset kapcsán, amelynek tényét a cég beismerte, ám egyedinek minősítette. Miután az esetről számos blogger beszámolt, az ominózus hirdetést eltávolították, és az elnök nyilatkozatai szerint a hamis értékelések törlése érdekében is együttműködnek azokkal a szájtokkal, amelyekre ezek kikerülhettek.